سه‌شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۷:۴۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: این روزها تالار وحدت میزبان سومین جشنواره‌ بین المللی مد و لباس فجر است، بازدید از سومین جشنواره‌ بین‌المللی مد و لباس فجر نشان می‌دهد مردم و غرفه‌داران در بخش‌های مختلف، رضایت چندانی از این جشنواره ندارند.

به گزارش ایسنا، در حالی‌که ‌عموم بازدیدکنندگان از کیفیت نامرغوب آثار گله دارند اغلب غرفه‌داران بخش فروش سومین جشنواره‌ بین‌المللی مد و لباس فجر معتقدند که تالار وحدت مکان مناسبی برای برگزاری نمایشگاه مد و لباس نیست، حمید یوسفی، مسؤول بخش فروش جشنواره، پیش‌تر اعلام کرده، قرار بود این جشنواره مثل سال گذشته در مصلی برگزار شود، ولی در دقیقه‌ 90 به آن‌ها اعلام شده است که مکان برگزاری جشنواره به جای مصلی تالار وحدت خواهد بود.

یوسفی 15 اسفند - روز افتتاحیه - بیان کرد با این اتفاق بخش زیادی از تولید کنندگان، در بخش فروش جشنواره از دور خارج شده‌اند ولی از حداکثر فضای تالار وحدت برای ارائه‌ آثار این جشنواره استفاده می‌شود.

این جشنواره به سلیقه‌ مردم شکل نمی‌دهد

یکی از بازدیدکنندگان این جشنواره که خانمی جوان است گفت: از نظر من نام این جشنواره، مد و لباس نیست! قاعدتا در جشنواره‌ مد و لباس باید آثار مطابق با نیاز مردم و البته خلاقانه و به روز عرضه شود تا مردم آن‌ها را بپسندند و خریداری کنند.

در حالی‌که می‌بینیم در این جشنواره آثار ارائه شده حتی بسیار نازل‌تر از محصولات مراکز خرید مناطق متوسط شهر هستند و مردم آن‌ها را نمی‌پسندند.

او اظهار کرد: از نظر من با این آثار نمی‌توان به سلیقه‌ مخاطبان شکل داد. پیش از این وعده داده شده بود که در این جشنواره برندهای معروف ایرانی حضور دارند ولی می‌بینیم که جای اغلب برندهای معتبر در این جشنواره خالی است.

از نظر من این جشنواره باید در انتخاب شرکت کنندگانش تجدید نظر جدی کند.

کیفیت آثار پائین، قیمت‌ها بالا!

یکی دیگر از بازدیدکنندگان نیز درباره‌ این جشنواره گفت: فکر می‌کنم که بخش فروش از این جشنواره، از این مکان برای فروش آثار از پیش مانده‌اش استفاده کرده است. کیفیت محصولات پائین و قیمت‌ها بالاست.

او همچنین تاکید کرد: به طور کلی قیمت اجناس امسال نسبت به سال گذشته چند برابر شده و قدرت خرید مردم کمتر شده است.

سال گذشته بهتر بود

یکی دیگر از بازدیدکنندگان نیز اظهار کرد: به طور کلی خرید از مراکز خرید را به جشنواره‌ فجر ترجیح می‌دهم و فقط برای بازدید به این جشنواره می‌آیم و با مقایسه‌ این جشنواره با جشنواره‌ سال گذشته، معتقدم که از هر نظر جشنواره‌ سال گذشته غنی‌تر بود.

در آن، تنوع طرح، مدل و قیمت وجود داشت. ضمن اینکه دسترسی به محل جشنواره هم به خاطر مترو و ... راحت‌تر بود.

متاسفانه در طول روز به علت در طرح قرار داشتن منطقه‌ تالار وحدت، حتی امکان تردد با وسیله‌ی نقلیه‌ شخصی به این محل وجود ندارد.

به اندازه‌ اجاره بهای غرفه، فروش نداشتم

یکی از غرفه‌داران بخش فروش بیان کرد: متاسفانه بازار ما در این جشنواره بسیار کساد است. در حالی‌که حدود دو میلیون و نیم هزینه‌ اجاره بهای غرفه‌ این جشنواره را داده‌ام تاکنون حتی یک میلیون هم نفروخته‌ام.

او با انتقاد از مکان برگزاری این جشنواره افزود: تعداد بازدیدکنندگان این جشنواره چند برابر کمتر از سال گذشته است و من علت آن را مکان جغرافیایی نامناسب این جشنواره می‌دانم.

هر روز از قیمت‌ها می‌کاهیم!

یکی دیگر از غرفه‌داران بخش فروش نیز ضمن گله از برگزاری این جشنواره در تالار وحدت اظهار کرد: دسترسی به این مکان برای مشتریان سخت است و همین موضوع باعث ریزش محسوس مخاطبان جشنواره شده است.

او با بیان این‌که اندازه‌ غرفه‌اش نیز نسبت به سال گذشه بسیار کوچک شده است، اظهار کرد: فضای غرفه به قدری کوچک است که ما ناگزیر اتاق پرو را حذف کردیم و تعداد کمتری از محصولات‌مان را به جشنواره آوردیم و از روز اول با مشاهده‌ استقبال کم مخاطبان هر روز از قیمت محصولات کاسته‌ایم ولی می‌بینیم که باز فروش اجناس بسیار اندک است.

طرح‌های تکراری

یکی از طراحان نیز که موفق به شرکت در این جشنواره نشده بود، درباره‌ آثار بخش طراحی این جشنواره گفت: این جشنواره در بخش طراحی موفق نیست، چون همه‌ طرح‌های ارائه شده تکراری است و در عین حال نیز آینه کاری‌ها و تزئینات این لباس‌ها به گونه‌ای است که بحش زیادی از آن‌ها را غیر قابل استفاده کرده است.

او افزود: این طرح‌های زینتی هزینه‌بر هستند. ضمن اینکه بیشتر کارها مجلسی بوده و مناسب مصارف روزانه‌ مشتریان نیست.

آثارمان را یواشکی می‌فروشیم

یکی از غرفه‌داران بخش آموزشی این جشنواره نیز اظهار کرد: به ما گفته‌اند که فقط نمونه‌ کارهای دانشجویان‌مان را برای گرفتن سفارش می‌توانیم به این نمایشگاه ارائه کنیم و اجازه‌ فروش آن‌ها را نداریم.

البته ما گاهی برخی از آن‌ها را یواشکی می‌فروشیم ولی در صورتی که مسؤولان بفهمند به ما تذکر می‌دهند.

او افزود: چاره‌ دیگری نداریم چون اغلب بازدیدکنندگان برای مشکلات رفت و آمد و ... وقتی متوجه می‌شوند مکان موسسه‌ ما شهرستان است سفارش نمی‌دهند.

البته باید خاطر نشان کرد، از یک جشنواره‌ سه ساله‌ نوپا، انتظار نمی‌رود که در همه‌ بخش‌های خود عملکردی عالی داشته باشد، شاید به قول حمیدرضا قبادی - دبیر جشنواره - این رویداد هنری، همین که از سنگینی واژه‌ مزون در نزد برخی مسؤولان کاسته، نشان موفقیت آن است.

با این همه انتظار می‌رود که ارزیابی جامع‌تر این جشنواره نشان ندهد که این جشنواره هر سال نسبت به سال گذشته افت داشته است.

کد خبر 252735
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز