همشهری آنلاین: رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با اشاره به افتتاح هزارمین مرکز آموزش علمی و کاربردی کشور، گفت: هر مرکزی که حداقل استانداردهای لازم را نداشته باشد، تعطیل کنیم؛ بنابراین از هفته گذشته ظرفیت سه، چهار مرکز در کشور به صفر رسید و دانشجویان فعلی آن‌ها نیز بین دیگر مراکز تقسیم می‌شود.

به گزارش پایگاه رسمی دانشگاه جامع علمی کاربردی، عبدالرسول پورعباس با تأکید بر اینکه در دانشگاه جامع علمی کاربردی هیچ‌گونه محدودیتی از نظر راه‌اندازی دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری وجود ندارد، گفت: علت این رویکرد، مهارت‌محور بودن این دوره‌ها و گره خوردن با اشتغال و درآمد مردم است؛ علاوه بر این آموزش‌های مهارت‌محور باعث ارتقای کیفیت و اثرگذاری در اقتصاد کشور می‌شود.

وی با اشاره به راه‌اندازی هزارمین مرکز علمی و کاربردی کشور، اظهار داشت: در حال حاضر مراکز علمی و کاربردی تخصصی هستند به عبارت دیگر این مراکز از صفر تا صد رشته را پوشش نمی‌دهند بلکه به طور ویژه در حوزه تخصصی فعالیت می‌کنند بنابراین نیاز به تنوع و تعدد مراکز است.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان این‌که مراکز علمی و کاربردی باید با کیفیت باشند، معنای کیفیت را ارائه آموزش‌ها به صورت 40 درصد دانش‌پایه و 60 درصد تکرار، تمرین و ممارست در محیط کار عنوان کرد و افزود: سال 92 سال نظارت و ارزیابی بود و پس از دو سال اخطار، تذکر و خواهش به مراکزی که از حداقل استانداردها برخوردار نیستند، از هفته گذشته تعطیلی برخی از مراکز آغاز شد که جو سنگینی در کشور ایجاد کرد.

پورعباس ادامه داد: مسئولین مراکز تعطیل‌شده می‌گفتند که ما در این مراکز سرمایه‌گذاری کردیم اما پاسخ ما این است که ما بیشتر در مقابل فرزندان مردم مسؤول هستیم که با صرف هزینه و وقت خود به امید یادگیری کار به دانشگاه می‌روند، نه آنکه یک مدرک به آن‌ها داده شود و بعد هم با مدارک فوق دیپلم و لیسانس بیکار باشند.

وی با تصریح بر این‌که "هیچ تمایلی به تعطیلی مراکز نداریم و هزارمین مرکز را افتتاح و در آینده هم دو هزارمین مرکز را راه‌اندازی می‌کنیم"، تصریح کرد: با این وجود آمادگی داریم هر مرکزی که حداقل استانداردهای لازم را نداشته باشد، تعطیل کنیم؛ بنابراین از هفته گذشته ظرفیت سه، چهار مرکز در کشور به صفر رسید و دانشجویان فعلی آن‌ها نیز بین دیگر مراکز تقسیم می‌شود. این‌ کار ضمن ایجاد تعادل در دانشگاه باعث کیفیت‌بخشی می‌شود.

کد خبر 252715
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز