همشهری آنلاین: رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و پاکستان گفت که رییس مجلس ایالت بلوچستان پاکستان که چند روز پیش به ایران سفر کرده بود، برای آزادی ۵ مرزبان ایرانی تا پیش از تعطیلات نوروز قول مساعد داده است.

به گزارش ایسنا، غلامرضا اسداللهی با بیان این خبر گفت: در جریان حضور رییس مجلس بلوچستان پاکستان، دکتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی تذکر داد که باید تا پیش از تعطیلات عید برای آزادی مرزبانان ایرانی اقدامات لازم انجام شود و رییس مجلس بلوچستان پاکستان هم گفت که تمام توان خود را خواهیم گذاشت تا مرزبانان ایرانی تا پیش از تعطیلات نوروز آزاد شوند و خانواده‌هایشان شاد شوند.

وی افزود: قطعاً پاکستان باید نسبت به اقداماتی که از خاک این کشور می‌شود پاسخگو باشد. همچنین اینکه سیستم اطلاعات امنیتی پاکستان یک سیستم قوی است، بعید است که اطلاعی از وضعیت مرزبانان وجود نداشته باشد اما متاسفانه گروه‌های مسلح در پاکستان اقداماتی ایضایی در کشور ما انجام دادند و مجدداً به خاک پاکستان برمی‌گردند. بنابراین دولت پاکستان باید در قبال این اقدامات پاسخگو باشد و جلوی وقوع این وقایع را بگیرد و یا اجازه تعقیب و برخورد در خاک پاکستان را به ایران بدهد.

رییس گروه دوستی و پارلمانی ایران و پاکستان تصریح کرد: تا به حال از طریق دیپلماسی و هم از طریق رایزنی‌های محلی اقداماتی برای آزادی مرزبانان ایرانی انجام شده اما هنوز نتیجه ملموسی که منجر به آزادی گروگان‌ها شود به دست نیامده است.

وی با اشاره به اخبار ضد و نقیض هفته گذشته درباره آزادی مرزبانان ایرانی نیز توضیح داد: ظاهراً ارتش و دولت پاکستان عملیاتی برای مبارزه با گروه‌های مسلح در خاک این کشور داشتند که در جریان این عملیات عده‌ای ایرانی که در بحث مواد مخدر گروگان گرفته شده بودند، آزاد شدند و این شبهه به وجود آمده بود که کسانی آزاد شده بودند پنج مرزبان ایرانی هستند که این‌طور نبود.

کد خبر 252550
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز