همشهری آنلاین: مراسم افتتاحیه هفتمین جشنواره عکس «ما می‌توانیم» شنبه ۱۷ اسفند ماه با معرفی برگزیدگان این دوره از جشنواره در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد.

پوستر عکاسی

به گزارش مهر، رسول اولیا زاده مدیر خانه عکاسان حوزه هنری و دبیر این جشنواره در ابتدای این مراسم گفت: جشنواره ما می‌توانیم از هفت سال پیش در حالی کار خود را آغاز کرد که رویدادهای بی شماری در حوزه عکس و عکاسی برگزار می‌شد.

این در حالی است که هنوز کسانی که در اولین و دومین دوره برپایی آن حضور پیدا کردند هنوز به طور کامل نمی‌دانستند که باید با چه موضوعی به ارسال آثارشان اقدام کنند.

وی ادامه داد: اما به فضل الهی و به تدریج عکاسان هنرمند با این فضا انس گرفتند و با وجودی که در دوره اول و دوم جشنواره شاهد اتفاقات خوبی در این عرصه بودیم ما شاهد رشد و پویایی جشنواره ای شدیم که در خارج از کشور هم از آن استقبال کردند.

این استقبال هم در حالی اتفاق افتاد که ما نه تنها در غرب از همه جهات دچار تنگنا هستیم بلکه از نظر اطلاع رسانی هم نتوانستیم آنطور که باید توانایی های خود را به نمایش بگذاریم چرا که بسیاری از مردم در غرب هنوز بر این باورند که همچنان با شتر و چارپایان مشغول رفت و امد هستیم.

مدیر خانه عکاسان حوزه هنری خاطر نشان کرد: وقتی مردم غرب با دیدن چنین تصاویری می‌بینند که ما کشتی و هواپیما می‌سازیم، وقتی می‌بینند که ما در بحث انرژی هسته ای توانسته ایم توفیقات خوبی داشته باشیم، همین نکته می‌تواند دستاورد مناسبی در نتیجه برگزاری چنین رویدادهایی باشد.

هدف ما از همان دوره اول برگزاری این جشنواره نشان دادن دستاوردهای فراوان انقلاب اسلامی به جامعه جهانی بود که می‌تواند به عنوان یک پیش ابزار و تحولی در نگرش هم جامعه جهانی و هم جامعه خودمان عنصری موثر باشد.

دبیر هفتمین جشنواره عکس «ما می‌توانیم» ادامه داد: در این دوره شاهد ارسال نزدیک به یک هزار و 200 اثر از بین 99 هنرمند عکاس بودیم که از این بین 44 نفر بانوان عکاس بودند و همین امر به خودی خود نشان دهنده توانمندی نسل جوان ماست که این چنین پرشور وارد عرصه عکاسی شده اند.

البته از تعداد اثر 48 اثر از 26 هنرمند به مرحله نهایی نمایشگاه راه یافت که امروز بهترین های این دوره معرفی می‌شوند.

در پایان این مراسم در حضور اکبر ناظمی، افشین بختیار، مهدی منعم جوایز برگزیدگان به شرح زیر اهدا شد:

رتبه اول و جایزه 20 میلیون ریالی: محمد صادق رضایی از استان ایلام

رتبه دوم و جایزه 15 میلیون ریالی: مجید نقدی از استان تهران

رتبه سوم و جایزه 10 میلیون ریالی: امیر قادری از استان مرکزی

کد خبر 252442
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز