مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۶
۰ نفر

گروه شهری: از کار نوسازی ۴هزار دستگاه ناوگان فرسوده تاکسیرانی آغاز شد.

بر این اساس تاکسی‌های پیکان فرسوده‌ای که مدل ساخت و تولید آنها از سال82 به قبل است باید تا پایان امسال به شرکت‌های خصوصی تاکسیرانی مراجعه کنند.

دیروز مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی خبر داد: خودروی جایگزین تاکسی‌های فرسوده، سمند EE7 است که 27میلیون و 800هزار تومان قیمت دارد از این مبلغ 20میلیون تومان به‌صورت وام با سود 15درصد در اختیار رانندگان قرار می‌گیرد، 5میلیون بابت ارزش اسقاط خودرو محاسبه و پرداخت خواهد شد و 300هزار تومان نیز در مراکز اسقاط به تاکسیرانان تحویل داده خواهد شد. به‌گفته میثم مظفر در مجموع 25میلیون و 300هزار تومان به رانندگان تاکسی‌های فرسوده پرداخت می‌شود و درعوض رانندگان تاکسی تنها با مبلغ 2میلیون 600هزار تومان می‌توانند یک تاکسی‌نو تحویل بگیرند.

به گزارش همشهری برخلاف روال معمول رانندگان تاکسی‌های فرسوده برای دریافت وام از بانک نیازی به 2ضامن که الزاما کارمند رسمی باشند ندارند بلکه تنها یک ضامن نیاز است که ضرورتی هم ندارد حتما کارمند رسمی دولت باشد.
مبلغ قسط وام نیز به گفته میثم مظفر ماهانه 470هزار تومان است. وی از رانندگان تاکسی‌های فرسوده خواست تا هرچه سریع‌تر قبل از پایان سال نسبت به ثبت‌نام اولیه برای نوسازی تاکسی خود اقدام کنند زیرا آن دسته از متقاضیانی که تا قبل از پایان سال ثبت‌نام کنند قیمت خودروی آنان ارزان‌تر خواهد بود و شامل افزایش قیمت خودرو در سال جدید نخواهند شد. وی پیش‌بینی کرد کار نوسازی 4هزار دستگاه تاکسی فرسوده تا پایان اردیبهشت‌ماه سال آینده به پایان برسد. بنابراین گزارش، 17هزار تاکسی فرسوده در شهر تهران وجود دارد که بخشی از 70 هزار خودروی به‌شدت آلاینده تهران هستند. این 70 هزار خودرو به اندازه 2 میلیون خودرو هوا را آلوده می‌کنند.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی در بخش دیگری از سخنانش در جمع خبرنگاران از حذف شارژ ثابت 20هزار تومانی توسط شرکت‌های خصوصی تاکسیرانی خبر داد و گفت: براساس لایحه‌ای که به شورای اسلامی شهر تهران تقدیم کردیم و به تصویب کمیسیون حمل ونقل و عمران رسیده شارژ ثابت به نظام پرداخت بهای خدمات تبدیل می‌شود به این معنی که شرکت‌های خصوصی تاکسیرانی در ازای ارائه خدمات باید دفتری داشته باشند که مبلغ هرخدمتی که ارائه می‌شود به‌صورت مشخص و وفق مقررات در سایت سیما تاکسی در معرض دید همه قرار دارد.

یکی دیگر از خبرهایی که مظفر دیروز اعلام کرد مربوط به بیمه رانندگان تاکسی و خانواده‌های آنان بود. وی گفت: رانندگان تاکسی تا 15فروردین‌ماه فرصت ثبت‌نام از طریق سامانه بشارت در سایت تاکسیرانی برای بیمه درمان دارند.علاوه براین 80هزار راننده تاکسی نیز برای یک سال آینده تحت پوشش بیمه تکمیلی رایگان قرار دارند.

کد خبر 252415
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز