سه‌شنبه ۵ تیر ۱۳۸۶ - ۱۸:۲۸
۰ نفر

گروه اقتصادی: وزیر کار و امور اجتماعی اعلام کرد: بانک طلا با هدف بهره‌برداری بهینه از سرمایه‌های راکد و سکه‌های طلای پس‌اندازشده خانواده‌ها در جهت توسعه منابع اشتغال‌زا راه‌اندازی می‌شود.

دکتر محمد جهرمی با اعلام جزئیات این بانک گفت: بانک طلا با هدف بهره‌برداری بهینه از سرمایه‌های راکد در خانواده در جهت توسعه منابع اشتغال‌زا راه‌اندازی می‌شود.

وی هدف از راه اندازی بانک طلا را جهت دادن بخشی از سرمایه‌های راکد خانواده‌ها در مسیر توسعه و اشتغال‌زایی دانست و اظهار کرد: برآوردهای اولیه نشان می‌دهد که بیش از 100 میلیون سکه به عنوان سرمایه‌های راکد در اختیار خانواده‌هاست و تاکنون در مسیر تولید و سرمایه‌گذاری قرار نگرفته‌اند به همین دلیل برای نگهداری سرمایه های خود ممکن است با مشکلات امنیتی نیز روبرو شوند.

وی ادامه داد: به همین خاطر برخی بانک‌های کشور برای گسترش و ارتقای فرهنگ قرض‌الحسنه در کشور و استفاده بهینه از منابع موجود جامعه در جهت توسعه بنگاه‌های اشتغال‌زایی اعلام کرده‌اند که در طرح سپرده قرض‌الحسنه سکه طلا  نیز مشارکت می‌کنند. بنابراین مردم می‌توانند سکه‌های خود را در این بانک‌ها پس‌انداز کنند و از جوایز ارزنده نیز برخوردار شوند و در زمان دلخواه سکه‌های خود را دریافت کنند.

وزیر کار اظهار کرد: بانک‌ها پس از دریافت و پس انداز کردن این سکه‌ها، آنها را در اختیار متقاضیانی قرار می‌دهند که خواهان راه‌اندازی طرح های اشتغال‌زا هستند. البته ارائه این تسهیلات از سوی بانک‌های مربوطه و بازپرداخت آن نیز از سوی متقاضیان به صورت سکه طلا خواهد بود.

جهرمی با اشاره به فعال شدن بخش وسیعی از سرمایه‌های راکد جامعه در برنامه های معطوف به توسعه افزود: راه‌اندازی بانک طلا، از سوی وزارت کار بازار سرمایه‌های کشور را در مسیر فعال‌تری به حرکت در می‌آورد.

وزیر کار افزود: در آینده نزدیک با کمک سازمان بورس اوراق بهادار، وزارت امور اقتصادی و دارایی و نیز بانک مرکزی، برنامه حمایت از تولیدکنندگان اشکال وسیع تری همچون گردش برات، ایجاد بازار تهاتری و رونق بیشتر به اوراق بهادار خواهد یافت.

کد خبر 25222

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز