چهارشنبه ۳ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۶:۲۹
۰ نفر

گروه اقتصادی: وزیر کار و امور اجتماعی، درباره راه‌اندازی بانک طلا در کشور گفت: این بانک ایجاد شده تا سرمایه‌‌های راکد خانواده‌‌ها را که به صورت سکه طلا نگهداری می‌شود به صورت سپرده قرض‌الحسنه دریافت و آن را به شکل سکه طلا به متقاضیان تسهیلات پرداخت کند و درصورت درخواست سپرده‌گذار هم آن را به وی بازگرداند.

محمد جهرمی گفت: پیش‌بینی می‌شود 10 تا 15 میلیون سکه در بانک طلا نگهداری شود که با استفاده از این سرمایه می‌توان منابع لازم برای اقداماتی همچون وام‌های خوداشتغالی را فراهم کرد.

وی افزود: با توجه به اینکه ایرانیان بیشتر تمایل به نگهداری سکه و طلا دارند از آنها دعوت می‌شود تا در بخش سکه سرمایه‌های خود را وارد این بانک کنند زیرا این امر موجب امنیت و رونق بیشتر اقتصاد و بازگشت سرمایه می‌شود.

وزیر کار و امور اجتماعی با اشاره به اینکه بهتر است سکه‌ها به صورت قرض‌الحسنه در بانک‌ها نگهداری شود، تصریح کرد: پرداخت و بازپرداخت وام این بانک به صورت سکه خواهد بود.

محمد جهرمی افزود: با پرداخت تسهیلات ویژه برای اجرای طرح‌های زودبازده اقتصادی پیش‌بینی می‌شود، امسال در این بخش حدود 600 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد شود.

وی ادامه داد: امسال 15 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای بنگاه‌های زودبازده کوچک اقتصادی، 15 هزار میلیارد تومان برای طرح‌‌های متوسط و بزرگ اقتصادی و 15 هزار میلیارد تومان نیز برای طرح‌‌های ساخت مسکن اختصاص یافته است.

کد خبر 27496

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز