همشهری آنلاین: جانشین فرماندهی مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران (ناجا) گفت: اقدام های همه جانبه ای در مرزهای شرق کشور آغاز شده و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز به کمک مرزبانی آمده است.

سردار سرتیپ دوم احمد گراوند، در گفت وگو با خبرنگاران در بوشهر افزود: مصمم هستیم تا خلاهای مرزی را در چند ماه آینده تحت پوشش قرار دهیم و با هرگونه ترددی که به داخل کشورمان شود با قاطعیت برخورد می شود.

وی درباره سربازان ایرانی که از سوی گروهک‌های تروریستی ربوده شده اند، اظهارکرد: با وجود قول مسوولان پاکستانی برای اعلام نتایج پیگیرهایشان درمورد سرنوشت پنج سرباز ربوده شده ایرانی اما تاکنون نتیجه قطعی دراین مورد اعلام نکرده‌اند.

گراوند بیان کرد: مسوولان مرزبانی کشور پاکستان می‌گویند در حال رایزنی در این زمینه هستیم ولی ما تا به حال پاسخ مشخصی دریافت نکرده‌ایم.

وی اضافه کرد: هر مشکلی در نوار مرزی با هر کشوری ایجاد شود مرزبانان جمهوری اسلامی با مرزبانان کشور مقابل ملاقات می‌کنند و در این مورد نیز تقاضای ملاقات از طرف جمهوری اسلامی ایران انجام شد.

گراوند گفت: هم اینک کمیته همکاری در این مورد با کشور پاکستان تشکیل شده است و مرزبانان دوکشور اخبار و اطلاعات را رد و بدل می کنند و اقدام های لازم در حال انجام شدن است.

وی افزود: همسایگان شرقی ما کنترلی بر مرزهای خود ندارند و این برای کشورما مشکل ساز شده است و جمهوری اسلامی ایران در این مورد اعتراض های خود را به مسوولان کشورهای همسایه اعلام کرده است.

کد خبر 252173
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز