همشهری آنلاین: قائم مقام وزیر کشور با بیان اینکه پنج مرزبان ربوده شده توسط گروهک موسوم به جیش العدل در سلامت کامل بسر می برند، گفت: به رهایی این پنج مرزبان از چنگ تروریست ها امیدوار هستیم و پیگیری ها در این خصوص ادامه دارد.

حسینعلی امیری روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه وزارت کشور، وزارت امور خارجه و مسوولان ذیربط در حال پیگیری برای رهایی پنج مرزبان ربوده شده هستند، اظهارداشت: وزارت خارجه در این زمینه صحبت ها و مذاکراتی با مقامات پاکستانی داشته است.

وی با بیان اینکه تا کنون سه ملاقات مرزی با مرزبانان پاکستانی برای رهایی سربازان ربوده شده صورت گرفته است، افزود: امروز نیز نیروهای مرزبانی ملاقات دیگری را درباره این موضوع انجام می‌دهند.

سخنگوی وزارت کشور گفت: از راه‌های قانونی و بین الدولی از کشور پاکستان خواسته‌ایم تا با جدیت و قدرت موضوع ربوده شدن مرزبان‌های ایرانی به خاک پاکستان را پیگیری کند.

امیری تاکید کرد: با توجه به شرایط موجود، جمهوری اسلامی ایران آمادگی و توان ایجاد فضای امنیتی جدید را در منطقه دارد.

تعیین تکلیف استاندار خراسان رضوی منتظر رای هیات دولت

قائم مقام وزیر کشور در ادامه درباره تعیین تکلیف استاندار خراسان رضوی و چرایی طولانی شدن این انتصاب نیز گفت: استان خراسان رضوی بدلیل وسعت مرزها در این استان و همچنین میزبانی از میلیون ها زائر سراسر ایران و جهان، دارای حساسیت بالایی است و بدین دلیل باید فردی هم تراز با این منطقه برگزیده شود.

امیری خاطر نشان کرد: وزارت کشور بعد از بررسی ها گزینه خود را به هیات دولت معرفی کرده که اگر شخص معرفی شده مورد تایید هیات دولت قرار بگیرد به عنوان استاندار انتخاب خواهد شد.

وی اضافه کرد: ما منتظر رای و تصمیم دولت نسبت به گزینه پیشنهادی خراسان رضوی هستیم ولیکن اگر فرد معرفی شده رای لازم را هم کسب نکند فردی لایق برای این استان را معرفی می کنیم.

قائم مقام وزیر کشور درباره اینکه آیا احتمال ابقا شدن استاندار فعلی در این منصب وجود دارد یا نه؟ گفت: استاندار فعلی برادر محترمی است اما چون رویکرد دولت بر تغییر و توسعه محوری است، احتمال ابقا شدن بعید به نظر می رسد.

کارگروه‌های اعلام شده از سوی وزیر در دستور کار شورای معاونین وزارت کشور است

امیری درباره 4 کارگروهی که وزیر کشور در اجلاس استانداران اعلام کرده بود نیز گفت: این 4 کارگروه در دستور کار شورای معاونین وزارت کشور قرار دارد.

وی اضافه کرد: استاندارها در گروه هایی که تعریف شده بود فرم هایی در اختیارشان قرار گرفت؛ آنها نیز تمایلات خود را در این 4 کارگروه اعلام کرد ند و این کارگروهها در شورای معاونین وزار کشور قرار دارد و فکر می کنم تا هفته آینده نهایی شود.

حضور پارلمان بین المجالس کشورهای اسلامی اثر مثبتی دارد

قائم مقام وزیر کشور درباره حضور پارلمان های کشورهای اسلامی در ایران گفت: نگاه به این اجلاس مثبت است و به طور حتم برای کشور خیر و برکت دارد؛ حضور همین نمایندگان پارلمان های بین المجالس در تهران نشان از جایگاه بین المللی جمهوری اسلامی دارد و آنها بیشتر با شرایط کشور ما آشنا خواهند شد.

امیری خاطر نشان کرد: اجلاس بین المجالس فرصت و ظرفیت دو جانبه برای ما و هم برای کشورهای شرکت کننده بدنبال دارد.

وی اضافه کرد: این جضور باعث هم افزایی در میان کشورهای اسلامی می شود که البته ریاست لاریجانی که عملکرد مثبتی را در جایگاه مجلس شورای اسلامی داشته در این جلاس امتیاز و فرصت خوبی برای ایران محسوب می‌شود.

کد خبر 250101
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز