همشهری آنلاین: مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران از ارائه تخفیف ۴۰ درصدی مراکز اقامتی و تخفیف ۲۵ درصدی سفره‌خانه‌های سنتی در تعطیلات نوروزی خبر داد.

سازمان گردشگری

به گزارش خبرنگار سرویس گردشگری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رجبعلی خسروآبادی صبح امروز - پنج‌شنبه 15 اسفندماه - در نشست خبری مشترک با استاندار تهران، درباره ساماندهی اسکان مسافران نوروزی گفت: تهران تقریبا مقصدی عبوری به شمار می‌آید و کمتر کسی برای اقامت در تهران توقف می‌کند. برای همین هم اقامتگاه‌ها تا 40 درصد در نوروز تخفیف می‌دهند، چون مسافر کمتر است.

وی اضافه کرد: علاوه‌بر خدمات هتلی، شهرداری نیز اماکنی را برای اسکان موقت تعیین کرده که امکانات اولیه و امنیت آن برقرار خواهد بود.

در ادامه سیدحسن هاشمی - استاندار تهران - نیز در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا درباره‌ی چگونگی کنترل قیمت خدمات سفر با توجه به گرانی‌های نوروز و تعیین دستور کار برای کمیته نظارت و تنظیم بازار که بر اساس گزارش ارائه شده در نشست ستاد هماهنگی خدمات سفر بیشتر به نظارت و تنظیم اقلام خوراکی پرداخته بود، گفت: کمیته نظارت و تنظیم بازار قرار است به موضوع مهار و کنترل قیمت‌ها در نوروز بپردازد و اگر مشکلی در این مورد بود از نیروی انتظامی کمک بگیرد. استانداری هم این اطمینان را به کمیته داده است که اگر نیرو بخواهد به آن‌ها کمک خواهد کرد.

وی بیان کرد: تأمین این شرایط یک طرف موضوع است، طرف دیگر مردم هستند که وقتی گرانی می‌شود نباید خرید کنند.

هاشمی ادامه داد: اگر شرایط به گونه‌ای بود که به کنترل‌های بیشتری نیاز داشت از طریق سازمان تعزیرات پیگیری می‌کنیم، ولی فرماندار و بخشدار تهران را موظف کرده‌ایم که به کنترل قیمت‌ها در نوروز نیز پردازند و از سازمان صنعت، تجارت و معدن هم در این راه یاری خواهیم گرفت. امیدوارم در نوروز 93 دیگر شاهد روند صعودی و غیرمنطقی قیمت‌ها نباشیم.

کد خبر 252162
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز