گروه بورس: مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار از راه‌اندازی بازار خارج از بورس (OTC) تا پایان سال جاری خبر داد.

علی رحمانی با اعلام این خبر افزود: طراحی مراحل کاری این بازار، تدوین طرح توجیهی و تنظیم  قوانین و مقررات لازم برای این بازار آغاز شده است. امیدواریم مسائل قانونی مرتبط با تشکیل این بورس نیز تا پایان سال جاری حل ‌شود.

برزخی‌ها در بازار خارج بورس

مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار در باره شرکت‌های تابلوی چهارم و نحوه ادامه فعالیت این شرکت‌ها گفت: پیشنهاد ما به شورای بورس این است که با راه‌اندازی بازار خارج از بورس (OTC) معاملات شرکت‌های این تابلو در این بازار پیگیری ‌‌شود.

شورای بورس از نیمه دوم سال گذشته طی حکمی و در 2 مرحله نماد 89 شرکت را به تابلوی جدیدی به نام تابلوی غیررسمی و یا تابلوی چهارم منتقل کرد. به این شرکت‌ها به دلایل متعددی از جمله ارایه ندادن اطلاعات صحیح و شفاف مالی و حجم اندک معاملات، 6ماه فرصت داده شد تا نسبت به اصلاح عملکرد خود اقدام کنند.

دیدگاه سازمان بورس

علی‌صالح آبادی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار هم در این باره گفت: مهلت شرکت‌های تابلوی چهارمی شهریور ماه سال جاری تمدید شده است. او در عین حال تأکید کرد: در صورت حذف شدن نام این شرکت‌ها از تابلوی معاملات پس از پایان مهلت قانونی معاملات این شرکت‌ها باید در بازار خارج از بورس دنبال شود.

سخنگوی سازمان بورس اعلام کرد: پیشنهاد تمدید مهلت این شرکت‌ها تا پایان شهریور به شورای بورس ارایه شده و به زودی در این باره تصمیم گرفته خواهد شد. در این صورت به تعداد شرکت‌های این تابلو بازهم اضافه خواهد شد.

نشست شورای بورس

صالح‌آبادی همچنین درباره آخرین شرایط بازار فرابورس (OTC) گفت: در جلسه گذشته شورای بورس، ضرورت ایجاد این بازار به تصویب رسید و شرکت بورس نیز درخواست ایجاد این بازار را ارایه کرد. ولی بحث‌های متعددی مانند مقررات معاملات، مالیات و پذیرش سهام و غیره وجود دارد که در حال بررسی است.

این گزارش حاکی است، بازارهای خارج از بورس که از ابتدای قرن بیستم راه‌اندازی شده‌اند و هم اکنون ابعاد گسترده‌ای پیدا کرده‌اند این بازار به برخی از شرکت‌ها که شرایط ورود به بورس را ندارند امکان مبادله سهام را می‌دهد. مسئله دیگری که تمایل شرکت‌ها را برای ورود به بازار خارج از بورس افزایش می‌دهد میزان کارمزدهای بورس است.

کد خبر 25195

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز