همشهری‌آنلاین: هیأت نظارت بر مطبوعات با انتشار نخستین نشریه تخصصی آموزش اقتصاد به کودکان و نوجوانان موافقت کرد و به‌زودی انتشار این نشریه آغاز خواهد شد.

امیر لعلی

امیر لعلی، صاحب‌امتیاز و مدیرمسؤول ماهنامه قلک با بیان این مطلب گفت: این نشریه برای گروه سنی کودک و نوجوان منتشر می‌شود و نخستین نشریه‌ای است که با این موضوع در کشور مجوز انتشار دریافت کرده است.

وی با اشاره به اهمیت موضوع آموزش اقتصاد از سن کودکی اظهار داشت: بسیاری از سازمان‌های اقتصادی تلاش می‌‌کنند با صرف هزینه‌های کلان تبلیغات موضوعاتی مانند پس‌انداز، صرفه‌جویی در مصرف انرژی، سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مولد و... را در جامعه ترویج کنند اما بسیاری از این تبلیغات به دلیل آنکه فرهنگ‌سازی مناسبی برای آنها در جامعه صورت نگرفته است، با موفقیت همراه نیستند.

لعلی اضافه کرد: برای داشتن جامعه‌ای اقتصادی و دارای فرهنگ رفتار اقتصادی در مصرف و سرمایه‌گذاری، لازم است آموزش اصول و مفاهیم اقتصادی از دوره کودکی و نوجوانی صورت گیرد تا شاهد رفتارهای هیجانی و احساسی در برخی بازارها نباشیم.

مدیرمسؤول ماهنامه قلک با بیان اینکه به‌زودی انتشار این نشریه با ارائه الگو و محتوایی خاص آغاز خواهد شد، گفت: این نخستین بار است که در کشور به موضوع آموزش مبانی اقتصاد در قالبی نرم به کودکان نوجوانان به‌صورت منسجم و هدفمند پرداخته می‌شود و هدف بلندمدت ارائه الگوی سبک زندگی اقتصادی به کودکان و نوجوانان است.

کد خبر 251925
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز