همشهری آنلاین: رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه تفسیر از اقتصاد مقاومتی این است که خود را متکی به خارجیان نکنیم اظهار داشت: این تصور که «دستی از خارج بیرون آید و کاری کند» سبب می‌شود دشمن به سیاست نادرست خود امیدوار شود.

آیت‌الله محمدرضا مهدوی‌کنی رئیس مجلس خبرگان در پانزدهمین اجلاس خبرگان دوره چهارم که در محل مجلس قدیم برگزار شد با اشاره به رسالت اعضای خبرگان به بررسی بحث‌های داخلی کشور پرداخت و اظهار داشت: به یاد داریم که مقام معظم رهبری در پیام نوروزی سال 92 شعار حماسه سیاسی و اقتصادی را مطرح کردند. پس از انتخابات ریاست‌جمهوری و تشدید تحریم‌ها از طرف غربی‌ها این حماسه اقتصادی به اقتصاد مقاومتی تفسیر و برنامه‌ریزی و به دولت ابلاغ شد.

به گزارش مهر، رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نقش مجلس خبرگان در صیانت از جایگاه رهبری گفت:تاکید می کنم شعارها و برنامه‌های اصولی که ابتدای هر سال از سوی مقام معظم رهبری مطرح می‌شود نباید صرفا به برنامه‌های معمولی و همایش‌ها محدود شود.

وی ضمن انتقاد از بسنده کردن رسانه‌ها به پیگیری شعارهای مقام معظم رهبری در سخنرانی‌ها و همایش‌ها ادامه داد: این در حالی است که خرج زیادی برای اینگونه موارد هزینه می‌شود.

آیت‌الله مهدوی‌کنی اظهار داشت: برنامه‌ای که دولت، مجلس و قوه قضائیه بر آن تاکید کرده‌اند و رهبری نیز با دعوت از روسای سه قوه بر آن تاکید داشتند باید به صورت عملی و اجرایی دنبال شود. تفسیر از اقتصاد مقاومتی این است که خود را متکی به خارجیان نکنیم البته این متکی نبودن به خارجی‌ها به این معنا نیست که نیاز به آنها ندارم چراکه همه ملت‌ها وابسته‌اند و بسیاری از مسائل در اثر همین روابط است که توسعه می‌یابد و پیشرفت می‌کند.

آیت‌الله مهدوی‌کنی تاکید کرد:این تصور که «دستی از خارج بیرون آید و کاری کند» سبب می‌شود دشمن به سیاست نادرست خود امیدوار شود.

وی امکانات و سرمایه‌های اجتماعی، مالی انسانی علمی آموزشی و دانشگاهی و علما را سرمایه‌هایی بزرگ برای کشورمان عنوان و یاد آور شد: ملت ما در طول این ۳۵ نشان داد که علاقه‌مند به پیشرفت استقلال و آزادی کشور و عدم دخالت بیگانگان است بنابراین دولت و قوای دیگر با این سرمایه‌های عظیم وابستگی به خارج را قطع کنند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اگر به یاری خدا بشتابیم خدا به ما کمک خواهد کرد گفت: بعد و قبل از انقلاب نیز خداوند به ما کمک کرده است و قطعا کسانی که در راه خدا جهاد می‌کنند خداوند به آنان کمک خواهد کرد.

آیت‌الله مهدوی‌کنی گفت: خواسته خبرگان این است که اقتصاد مقاومتی فقط در حد شعار و نمایش نباشد تصور می‌کنیم که باز با ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی شعارها و دعوت از دانشمندان و مسئولان و غیره آغاز شده و مردم نیز به تماشا نشسته‌اند اما اگر در حد شعار اکتفا شود مردم ناامید خواهند شد.

وی به اعضای مجلس خبرگان و مسئولان تذکر می‌دهم که مسائل را جدی ببینند و افزود: البته ما نیز دعاگوی آنان خواهیم شد چراکه دعای علما موثر است.تصور بنده این است که رجز خوانی در جنگ مفید است چراکه سبب تقویت روحیه سربازان می‌شود اما در کارهای زیربنایی نباید فقط همه‌چیز به رجز خوانی اکتفا شود.

رئیس مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: انشاءالله که مسئولان امر، رئیس دولت و همچنین سایر قوا با همکاری و هماهنگی کارهای اجرایی را انجام دهند به گونه‌ای که بیگانگانی که تصور دارند ما به آنان امید بسته‌ایم ناامید شوند. مردم جمهوری اسلامی ایران ۳۵ سال نشان دادند که علیرغم فراز و نشیب‌ها بر آزادی و پیشرفت کشور خود اصرار دارند البته از مردم می‌خواهیم که به دولت کمک کند و همکاری و صبر داشته باشند.

آیت‌الله مهدوی کنی در ادامه سخنان خود به مقوله اسراف اشاره و تصریح کرد: در روزنامه‌ای خواندم که میزان مصرف انرژی در کشور ما به اندازه کشورهایی همچون چین و تمام اروپاست. البته من به محاسبات وارد نیستم اما ما خیلی اسراف‌کار هستیم و علت آن شاید نعمت فراوانی باشد که خداوند به ما داده است و این نعمت‌ها ما را مصرف بار آورده است.

وی ادامه داد: برخی از لامپ‌های کم‌مصرف امروز مورد استفاده بسیاری از ادارات و نهادهای مختلف قرار می گیرد اما متاسفانه می‌بینیم که پس از ساعات پایان کار ادارات همچنان این چراغ‌ها روشن است. ما در مصرف آب برق و سایر انرژی‌ها اسراف می‌کنیم اگر ملت ۷۵ میلیونی اندازه چین و اروپا مصرف می‌کند نوعی اسراف است چراکه خداوند این اجازه را به ما مسلمانان نداده است.

کد خبر 251857
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز