همشهری آنلاین: پیشنهاد امروز میزآنلاین به شما برج‌گردی است، تهران برج‌های زیادی دارد که دیدن آنها خالی از لطف نیست. برج‌هایی که هرکدام روزگاری جمال و جبروتی داشته‌اند و حالا جزو فهرست آثار تاریخی تهران به شمار می‌روند. البته یکی از آنها حسابی مدرن و امروزی است.

برج طغرل

تهران برج و بارو زیاد دارد، غول پیکرهای سربرافراشته که فاصله زمین تا آسمان را کم کرده‌اند، توانسته‌اند انسان را نزدیک‌تر به آسمان و کهکشان‌هایش کنند. اما در میان این همه غول‌های بی‌شاخ و دم که هر روز بر تعدادشان افزوده می‌شود، تنها بعضی‌هایشان هستند که قابلیت گردشگری دارند و برخی‌های کمترشان هستند که نمای تاریخی دارند.

امروز قصد داریم برج‌های معروف پایتخت را برای تهران‌گردی به شما پیشنهاد دهیم تا بتوانید در کنار خانواده از آنها دیدن کنید.

برج میلاد:

این برج آسمان خراش ایران است، عمر کمی دارد اما در همین مدت کوتاه توانسته اسم و رسمی برای خودش بسازد و شهرتی کسب کند. هرجای تهران که بایستید اگر نگاهی به آسمان بیندازید قطعا او را می‌توانید ببینید. در روزهای نوروز که هوای پایتخت تمیزتر است، دیدنش راحت‌تر به نظر می‌رسد.

ارتفاع برج میلاد 435 متر است که پس از برج توکیو اسکای تری ژاپن با 634 متر ارتفاع، برج گوانگژو و سیجسین گوانگژو چین با 605 متر ارتفاع، سی‌ان تورنتو کانادا با 553 متر ارتفاع، برج مسکو با 540 متر ارتفاع و برج اورینتال شانگهای چین با 467 متر ارتفاع در مکان ششم برج‌های مخابراتی جهان قرار دارد.

برج میلاد

این برج مخابراتی و چندمنظوره، در مجموعه مرکز ارتباطات بین‌المللی تهران، در شمال‌غربی پایتخت، میان تپه‌ای با مساحت تقریبی ۱۴ هکتار واقع در جنوب شهرک‌قدس و شمال کوی‌نصر در منطقه ۲ شهرداری تهران قرار دارد.

این برج در روزهای عید دارای برنامه های مختلف فرهنگی، آیینی و هنری است و  یکی از نقاط دیدنی و جذاب تهران به شمار می رود که شما میتوانید از آن دیدن کنید.

برای آشنایی بیشتر این مطلب را بخوانید: برج میلاد

برج آزادی:

برج آزادی علاوه براینکه نماد ورودی و تاریخی شهر تهران است، مظهر و نماد استقلال و انقلاب اسلامی ایران نیز به شمار می‌رود. بسیاری از جوانان دهه 40 و 50 از این برج خاطره‌های انقلابی فراوانی دارند.

این برج براساس طرح یک دانشجوی 24ساله فارغ‌التحصیل دانشگاه تهران، برگزیده و برای ساخت انتخاب شد. عملیات بنای برج در یازدهم آبان 1348 شروع شد و بعد از 28ماه کار در 24 دی‌ماه 1350 به بهره‌برداری رسید. معماری برج آزادی، ترکیبی از 3نوع معماری است که در دوره‌های هخامنشی، ساسانی و اسلامی اجرا می‌شد.

برج آزادی

طول برج آزادی 63متر و ارتفاع آن 45 متر است. ارتفاع قوس اصلی بنا هم 31متر است. تمام فضاهای موجود در مجموعه آزادی طوری طراحی شده‌اند که استفاده از آن، بیشتر جنبه نمایشگاهی دارد؛ این را می‌شود از تعداد زیاد سالن‌ها و موزه‌های طبقه زیرین بنا هم فهمید.

برج آزادی در طول عید نوروز باز است و علاقه‌مندان می‌توانند از بخش‌های مختلف آن که بیشتر سالن و موزه است دیدن کنند.

برج آزادی در غرب تهران و در میدان آزادی قرار دارد.

برای آشنایی بیشتر این مطلب را بخوانید: برج آزادی.

برج طغرل:

برج طغرل در شرق آرامگاه ابن‌بابویه در شهرری در استان تهران قرار دارد.

این برج از آثار به جا مانده از دورهٔ سلجوقیان است و  با مساحتی بالغ بر 48 متر مربع و ارتفاعی در حدود 20 متر و با اسکلتی خشتی و آجری به صورت استوانه‌ای افراشته خودنمائی می‌کند که نمای داخلی آن به صورت استوانه است.

برج طغرل

این برج شبیه عقربه‌های ساعت بوده و می‌توان از روی تابش آفتاب روی کنگره‌های آن زمان را تشخیص داد.

برای آشنایی بیشتر این مطلب را بخوانید: برج طغرل.

برج شبلی:

برج شبلی در منتهی‌الیه قسمت شرقی شهر دماوند به شکل یک بنای منفرد روی تپه‌ای واقع شده و باغ‌های سبز آن را احاطه کرده‌اند.

این برج از آثار قرون 4 و 5 قمری و از دوران سلجوقی است و در ابتدا بصورت 8 ضلعی ساخته شد ولی در دوران بعدی آجرکاری به سبک سلجوقیان روی آن انجام شده است.

برج شبلی

برج شبلی نیز یکی از برج های دیدنی استان تهران است که برای دیدن در روزهای عید به شما پیشنهاد می کنیم.

برای آشنایی بیشتر این مطلب را بخوانید: برج شبلی.

امیدواریم برج‌گردی خوبی داشته باشید!

کد خبر 251560
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز