همشهری آنلاین: مدیرعامل شرکت نوسازی عباس آباد از نصب ۶۰ تندیس مفاخر حوزه تمدن ایرانی قبل از دوران معاصر در میدان مشاهیر این اراضی خبرداد.

به گزارش تهران سما، جلسه شورای سیاستگذاری میدان مشاهیر با حضور احمد مسجد جامعی رئیس شورای شهر، مدیرعامل، معاونین و مدیران شرکت نوسازی عباس آباد و همچنین مدیرانی از سازمان میراث فرهنگی، زیباسازی شهر تهران و کارشناسان فرهنگی و هنری تشکیل شد.

اردشیر نوریان با اشاره به موارد مطرح شده در این جلسه گفت: 60 چهره فاخر از مشاهیر تمدن ایرانی قبل از دوران معاصر در راستای یک پروژه مطالعاتی و پژوهشی از میان بیش از 600 چهره در حوزه های مختلف ادبی، هنری، علوم ، مذهب ، تاریخ و ... برگزیده شده‌اند که هریک از آنها واضح‌ترین چهره حوزه خود و معرف جهان ایرانی هستند.

مدیرعامل شرکت نوسازی عباس آباد افزود: میدان مشاهیر در جنوب بوستان نوروز که یک بوستان بین‌المللی است، احداث شده و در طراحی‌ها، تعاریف و تصمیم گیری‌های مربوطه، ضوابط و استانداردهای مندرج در اسناد بالادستی نظیر دستورالعمل‌های شورای فرهنگ عمومی لحاظ شده است.

وی همچنین افزود: در ساخت تندیس‌ها نیز با هماهنگی سازمان زیباسازی شهر تهران و بهره‌مندی از استادان بنام مجسمه سازی کشور از هنرمندان حرفه ای و متخصص کشور دعوت به همکاری شده که پس از ساخت نمونه‌های تندیس مراحل اجرایی نهایی ساخت آغاز می‌شود.

احمد مسجد جامعی، رئیس شورای شهر تهران نیز در این جلسه با اشاره به ارزشمندی اراضی عباس آباد در محیط زیست و ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی و تفریحی شهر تهران تصریح کرد: میدان مشاهیر یک پروژه کیفی و محتوایی است که امیدوارم با تکمیل آن زمینه توسعه این طرح نیز در بوستان‌ها، گذرها و فضاهای مشابه اراضی عباس آباد فراهم شود.

کد خبر 251409
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز