گروه سیاسی: نخست وزیر دولت وحدت ملی فلسطین با رد اتهام مقامات تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی علیه ایران مبنی بر دخالت در حوادث اخیر غزه گفت: این اتهامات کذب محض است و ما به روابط خود با جمهوری اسلامی ایران افتخار می‌کنیم.

به گزارش فارس اسماعیل هنیه افزود: ما به ارتباط و روابط خود با جمهوری اسلامی ایران افتخار می‌کنیم، همچنان که به روابط خود با سوریه، اردن، قطر، الجزایر، مغرب، مصر و عربستان سعودی هم افتخار می‌کنیم.

وی با اشاره به این که حماس وابسته به کسی نیست و به عمق عربی و اسلامی خود می‌بالد، گفت: چرا این همه در این خصوص بزرگنمایی می‌شود و ایران را به دخالت در حوادث نوار غزه متهم می‌کنید، در حالی که ما با ایران فاصله جغرافیایی زیادی داریم.

توفیق الطیراوی، رئیس اطلاعات تشکیلات خودگردان فلسطین روز یکشنبه مدعی شده بود که ایران در کنترل حماس بر غزه نقشی بزرگ را بازی کرده است.

انتقاد از ابوالغیظ

و بالاخره اینکه معاون‌ عربی‌ و آفریقایی‌ وزارت خارجه‌ اظهارات‌ وزیر امور خارجه‌ مصر علیه‌ ایران‌ درباره مسائل اخیر فلسطین را رد کرد و آن را شگفت‌ انگیز خواند.‌

محمدرضا باقری‌ در پایان‌ سفر به‌ دمشق‌ در گفت‌وگو با خبرنگار واحد مرکزی‌ خبر تصریح‌ کرد: مایه‌ تاسف‌ است‌ که‌ پس‌ از درگیری‌ هواداران‌ جنبش‌ های‌ حماس‌ و فتح‌ در نوار غزه‌،‌ وزیر امور خارجه‌ مصر در یک‌ فرافکنی‌ اظهارات‌ غیردوستانه‌ای‌ را علیه‌ جمهوری‌ اسلامی‌ مطرح‌ کرد‌.‌

این‌ دیپلمات‌ ارشد ایرانی‌ افزود: اظهارات‌ ابوالغیظ درباره‌ نقش‌ منفی‌ ایران‌ در منطقه‌ از دید بسیاری‌ از صاحب‌‌نظران‌ سیاسی‌ دنیا مردود است،‌ زیرا همه‌ می‌‌دانند که‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ دخالتی‌ در مسائل‌ غزه‌ ندارد.

کد خبر 25140

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز