رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور که در سفر رئیس‌جمهور به استان هرمزگان حضور داشت دستور تهیه پرونده ثبت جهانی فناوری بادگیرهای ایرانی را صادر کرد و از پیگیری‌های جدی خود در ایجاد امکانات تفریحی و گردشگری در جزیره ابوموسی خبر داد.

 مسعود سلطانی‌فر البته خبر تهیه پرونده ثبت جهانی بادگیرهای ایرانی را در افتتاح یک مجتمع گردشگری در استان هرمزگان اعلام کرد. رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با تأکید بر تهیه و تدوین پرونده ثبت جهانی فناوری بادگیرهای ایرانی گفت: سازمان میراث فرهنگی به‌طور جدی به‌دنبال تهیه این پرونده است. سلطانی فر افزود: بادگیرها از فناوری خارق العاده‌ای برخوردار هستند و به‌زودی پرونده‌ای به‌منظور ثبت جهانی فناوری بادگیرها از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری تهیه و برای ثبت در فهرست جهانی به یونسکو ارسال می‌شود.

موضوع ثبت جهانی بادگیرهای ایرانی از این منظر اهمیت دارد که برخی کشورهای عربی به تقلید از بادگیرهای ایرانی، به ایجاد ساختمان‌های بادگیر دار در شهرهای خود اقدام کرده‌اند و در تلاش برای ثبت جهانی بادگیرهای ایران در فهرست جهانی یونسکو به نام خود هستند که این اقدام موجب اعتراض بسیاری از دوستداران میراث فرهنگی کشور و متخصصان شد.مسعود سلطانی فر همچنین به‌عنوان نماینده رئیس‌جمهور در بازدید از جزیره ابوموسی گفت: امکانات گردشگری در جزیره ابوموسی راه‌اندازی می‌شود.مسعود سلطانی فر با بیان اینکه در سال‌های 64تا 69در استانداری هرمزگان خدمت کرده است گفت که بیش از 200مرتبه به جزیره ابوموسی سفر کرده است و از نزدیک با ظرفیت‌های این جزیره آشناست.

رئیس سازمان میراث فرهنگی همچنین تأکید کرد که مشکلات جزیره ابوموسی را به‌طور جدی پیگیری می‌کند.او گفت: وضعیت جزیره ابوموسی نسبت به سال‌های گذشته بسیار بهتر شده و ابوموسی از رشد بالایی در حوزه‌های مختلف برخوردار بوده است.سلطانی فر ادامه داد: این قول را می‌دهم که موضوعات و مشکلات مرتبط با جزیره ابوموسی را در دولت یازدهم پیگیری کنم. معاون رئیس‌جمهور‌گفت: توسعه صنایع‌دستی برای بانوان و ایجاد امکانات تفریحی و گردشگری در این جزیره را نیز به‌صورت جدی پیگیری می‌کنم.

 

کد خبر 251331

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز