پنجشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۳
۰ نفر

خواننده و ترانه‌سرای استرالیایی، به نام جاش پایک در سال ۲۰۰۸ برای ساخت موزیک ویدئو یکی از قطعاتش، دست به ابتکاری جالب زد. او با کمک چند متخصص دریانوردی، قایقی به شکل گیتار ساخت که کاملا قابلیت روی آب ماندن را داشت و به راحتی در آب حرکت می‌کرد

گیتاری

جاش، قایق استثنایی خود را در حضور خبرنگاران در سیدنی به آب انداخت و با تارهای آن، آهنگ نواخت. در آن لحظه، مردمی که در اطراف بندر بودند با بهت‌زدگی به جاش که قایق بزرگ گیتاری‌اش را می‌راند، نگاه می‌کردند.

او ظرف چند دقیقه توانست جمعیت انبوهی را به طرف بندر بکشد و منظره‌ای دیدنی از قایق گیتاری‌اش در بندر به نمایش بگذارد.

این قایق که قابلیت نواخته شدن نیز داشت یک نمونه عظیم‌الجثه از سازهای موسیقی بود که جاش در موزیک ویدیویش از آن استفاده کرد.او در این موزیک ویدیو با پوشیدن لباس‌های قدیمی ملوانی نقش یک ملوان کهنه‌کار را ایفا کرد.

او در این باره گفت: «در ابتدا وقتی می‌خواستم با قایقم آهنگ بنوازم صدای نامعقول و مسخره‌ای می‌داد. ولی رفته‌رفته طرز کار با آن دستم آمد و توانستم آهنگی را که می‌خواهم با آن بنوازم.»

او در ادامه افزود: «البته این اولین باری نبود که یک ملوان با یک قایق گیتار شکل به دریانوردی می‌پردازد. لنی کراویتز، خواننده آمریکایی، همین کار را در سال 1990 انجام داده بود با این تفاوت که در بندر سیدنی نبود. به علاوه من یک عکس مربوط به دهه 1990 از یک مرد که در قایقی به شکل گیتار بود، دیده‌ام، البته من فکر می‌کنم که قایق من پیچیده‌تر و کامل‌تر ازقایق وی است.»

جاش پس از اتمام فیلمبرداری تصمیم گرفت قایقش را به نفع بنیاد خیریه به مزایده بگذارد.

  • همشهری سرنخ / شماره 224
کد خبر 251226
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار هنر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز