چهارشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۶
۰ نفر

گروه اقتصادی: بانک مرکزی از افزایش قیمت میوه و ثبات قیمت لبنیات در هفته گذشته خبر داد و اعلام کرد: متوسط قیمت گروه سبزی‌های تازه ۷۲.۵ درصد نسبت به هفته مشابه پارسال افزایش داشته و قیمت سیب‌زمینی در طول یک سال گذشته هم بیش از دوبرابر شده است.

به گزارش همشهری، آمارهای رسمی بانک مرکزی از متوسط قیمت خرده‌فروشی برخی مواد خوراکی در پایتخت حاکی از آن است که قیمت لبنیات پرمصرف به جز شیرپاستوریزه با 0.3درصد افزایش در هفته گذشته نسبت به هفته ماقبل آن بدون تغییر بوده و میانگین رشد قیمت لبنیات 22.2درصد برآورد شده است. قیمت هرشانه تخم‌مرغ 2کیلویی هم با 0.6درصد افزایش به 9425تومان رسیده و قیمت برنج ایرانی و خارجی هم تغییری نداشته است.

به گزارش همشهری، توزیع سبد کالایی در چند هفته اخیر باعث کاهش تقاضا برای برنج در سطح بازار شده، اما این تدبیر دولت موجب توقف قیمت گوشت مرغ نشده و هر کیلو گوشت مرغ در سطح شهر تهران با 2.4درصد افزایش به حدود 6300تومان رسیده که نسبت به هفته مشابه‌ماه قبل، این رشد قیمت8.6درصد بوده است. البته قیمت این قلم کالا در هفته گذشته نسبت به هفته مشابه سال قبل تنها 6.4درصد بیشتر شده است.

انواع حبوبات در سطح شهر تهران هم در هفته گذشته با افت 4.5درصدی قیمت مواجه شده اما میوه و سبزی‌های تازه در هفته گذشته 2درصد گران شده است. بانک مرکزی گزارش داده که میانگین رشد قیمت میوه‌های تازه نسبت به‌ماه گذشته 2.5درصد و سبزی‌های تازه 1.9درصد بوده و از سبد میوه‌های پرمصرف تنها انگور کمی ارزان شده و در گروه کالایی سبزی‌های تازه قیمت گوجه‌فرنگی، کدو سبز و لوبیا سبز کاهش و خیار و بادمجان، سیب زمینی و پیاز افزایش داشته است. این گزارش نشان می‌دهد که قندوشکر، چای و روغن نباتی در هفته گذشته نسبت به هفته قبل از آن و هفته مشابه‌ماه قبل گران نشده است.

کد خبر 251183
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز