همشهری‌آنلاین: تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز که عنوان قهرمانی جام‌حذفی باشگاه‌های ایران را به خود اختصاص داده بود، اولین گام در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا را محکم برداشت و در حالی که علی کریمی را در ۳۰ دقیقه پایانی در اختیار نداشت، برابر حریف عربستانی به پیروزی دست پیدا کرد تا انتقام شکست خانگی استقلال تهران برابر دیگر نماینده عربستان را هم بگیرد.

تیم تراکتورسازی

به گزارش مهر، تیم‌های تراکتورسازی تبریز و الاتحاد عربستان در چارچوب رقابتهای هفته نخست لیگ قهرمانان فوتبال آسیا از ساعت 16 چهارشنبه 7 اسفند در ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز به مصاف هم رفتند که در پایان تراکتوسازی با یک گل حریف خود را شکست داد.

کریم انصاریفرد در دقیقه 82 زننده تنها گل این دیدار بود. این نخستین برد شاگردان اولیویرا در گروه C فصل جدید رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا بود.

تراکتورسازی با شروع بازی کاملا برتر از حریف عربستانی بود و حملات زیادی را روی دروازه الاتحاد ایجاد کرد که در مهمترین آنها در نیمه نخست کیانی، کریمی و دقیقی فرصت‌های طلایی را روی درخشش دروازه‌بان حریف از دست دادند. در دقایق پایانی این نیمه هم ضربه فخرالدینی با بدشانسی راهی چارچوب نشد تا این نیمه بدون گل خاتمه یابد.

با شروع نیمه دوم الاتحاد سعی کرد با چند حمله برق آسا نماینده کشورمان را غافلگیر کند ولی خیی زود این تراکتورسازی بود که بر بازی مسلط شد. در دقیقه 55 بازی دقیقی با یک حرکت خوب دو مدافع الاتحاد را از پیش روی برداشت ولی شوت او را دروازه بان حریف دفع کرد.

در دقیقه 60 بازی علی کریمی در کمال ناباوری به خاطر خطا روی بازیکن حریف در میانه میدان کارت زرد دوم را دریافت کرد و با تصمیم داور هنگ کنگی از زمین مسابقه اخراج شد. جالب اینکه بعد از اخراج همه ورزشگاه یکصدا به تشویق کریمی پرداختند. بعد از این اتفاق اولیویرا دقیقی را هم بیرون کشید تا میانه میدان را با آوردن احمدزاده به حریف واگذار نکند.

تراکتورسازی با وجود 10 نفره شدن هم برتر از حریف بود با این حال در دقیقه 70 این دیدار عبدالرحمن روی یک ضد حمله با ضربه خطرناک خود دروازه میزبان را با خطر مواجه کرد. الاتحاد در دقیقه 78 نیز تا آستانه گلزنی پیش رفت این بار المنتشری روی تیر دوم توپ ارسالی از یک ضربه کاشته را به تیر افقی دروازه تراکتورسازی زد تا همچنان دروازه میزبان بسته بماند.

تراکتورسازی در دقیقه 82 روی حرکت انفرادی کریم انصاریفرد به گل رسید. این مهاجم در یک ضد حمله دو مدافع حریف را به زیبایی پشت سر گذاشت و با یک بغل پای دقیق دروازه الاتحاد را باز کرد. بعد از این گل بازیکنان الاتحاد سعی کردن با مسایل حاشیه ای و جنگ روانی شرایط را به سود خود بازگردانند که درگیری بازیکنان دو تیم دقایقی باعث ایجاد وقفه در ادامه کار شده بود.

الاتحاد در لحظات پایانی فشار را بشتر کرد و در دقیقه 87 بود که ضربه حمد الفریدی نفس را در سینه هواداران تراکتورسازی حبس کرد که توپ وی را دفاع تراکتورسازی بازگرداند. شاگردان اولیویرا در لحظات پایانی دیدار به اداره بازی پرداختند تا به یک برد ارزشمند برابر حریف عربستانی دست یابند. تراکتورسازی با این برد موقتا در صدر جدول رده‌بندی گروه C قرار گرفت. دیگر دیدار این گروه را العین امارات و لخویا قطر برگزار می‌کنند.

کد خبر 251163
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز