همشهری آنلاین: جانشین رییس پلیس راهور نیروی انتظامی گفت: طرح ترافیک نوروزی با بکارگیری ۵۰۰ هزار نیروی سازمانی پلیس و همکاری نیروهای خدماتی دستگاه‌های مسئول از ۲۵ اسفند ماه در سراسر کشور اجرا می‌شود.

به گزارش ایرنا، سردار موسی امیری با اعلام اینکه اجرای طرح ترافیک نوروزی تا 15 فروردین سال 93 ادامه دارد، افزود: پلیس در اجرای این طرح، تدابیر شدیدتری را نسبت به سال‌های گذشته به منظور اجرای درست قوانین و ملزم کردن رانندگان به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی با هدف کاهش تصادفات در همه محورهای درون و برون شهری اعمال خواهد کرد.

جانشین رییس پلیس راهور ناجا به ظرفیت پایین جاده‌ها و تراکم بالای مسافرین در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: امسال هم پلیس با توجه به تعطیلات 20 روزه، افزایش 15 درصدی حجم مسافرت‌ها در نوروز 93 را در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته پیش‌بینی می‌کند.

سردار امیری با اشاره به خط قرمزهای پلیس برای برخی رانندگان قانون‌گریز خاطرنشان کرد: رعایت نکردن سرعت مطمئنه و انحراف به چپ در صدر علل تصادفات رانندگی در کشور قرار دارد و آمارها نیز نشان می‌دهد 55 درصد علت تصادف‌های کشور ناشی از همین دو مورد است.

وی اضافه کرد: این دو تخلف حادثه‌ساز دارای بیشترین مبلغ جریمه و نمره منفی است و پلیس نیز به عنوان خط قرمز در برخورد با رانندگان متخلف نرمش نشان نخواهد داد.

سردار امیری هشدار داد خودروی رانندگانی که این دو تخلف را در ایام نوروز مرتکب شوند توقیف و تا پایان تعطیلات نوروزی در پارکینگ توقیف خواهد شد.

کد خبر 251162
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز