همشهری آنلاین: به دنبال انتشار اخباری مبنی بر عقد قراردادی میان دولت عراق با تهران برای خرید سلاح، وزارت دفاع عراق این مساله را تکذیب کرد.

وزارت دفاع عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: برخی رسانه‌های خبری اخباری را مبنی بر امضای توافقنامه سلاح و تجهیزات نظامی میان ایران و عراق منتشر کردند که در این بین کسانی هم از این مساله بهره سیاسی و رسانه‌ای بردند.

بنابر گزارش ایسنا به نقل از روزنامه‌ النهار، در ادامه این بیانیه آمده است: با توجه به نیاز نیروهای مسلح عراقی به در اختیار داشتن برخی تجهیزات، سلاح‌های سبک و دوربین‌های دید در شب برای رفع کمبودهای برخی یگان‌ها، پیشنهادهایی از سوی شرکت‌های بین‌المللی هم‌چون بلغارستان، جمهوری چک، صربستان، چین، اوکراین، پاکستان و دیگر شرکت‌ها مطرح و لیست قیمت‌ها و جدول تجهیزات آنها ارائه شد هیات صنایع دفاعی ایران نیز پیشنهاداتی را مطرح کرد اما در مقایسه انجام شده، مساله به نفع دیگر شرکت‌ها بود و هنوز قراردادی با شرکت ایرانی بسته نشده است.

حسن السنید، رییس کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق که از رهبران حزب الدعوه است در کنفرانس خبری گفت که عراق حق دارد از هر کشوری حتی اگر که ایران باشد، اسلحه خریداری کند و آمریکا نمی‌تواند وکیل و نماینده عراق باشد.

جن پساکی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز گذشته در اقدامی مداخله‌جویانه مدعی شد که ارسال سلاح از تهران به کشور ثالث نقض مستقیم تحریم‌های سازمان ملل است.

کد خبر 251107
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز