مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۶
۰ نفر

گروه شهری: بهره‌برداری آزمایشی از خط ۹ اتوبوس‌های تندرو پایتخت آغاز شد. این خط به طول ۳۶ کیلومتر شامل ۵۲ ایستگاه و ۲ پایانه است که شهرک لاله در بزرگراه ارتش در شمال تهران را به بزرگراه شهید کریمی در جنوب متصل می‌کند.

brt

آنگونه که سیدجعفر تشکری هاشمی معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران به همشهری خبر داده، این پروژه در 3بخش به اجرا در آمده است؛ بخش نخست شامل بزرگراه ارتش حدفاصل پایانه لاله در شهرک لاله تا تقاطع بزرگراه امام علی به طول 3کیلومتر است. بخش دوم در طول بزرگراه امام علی یعنی 29کیلومتر و بخش سوم از بزرگراه امام علی تا پایانه جوانمرد قصاب به طول 4کیلومتر است.

روز گذشته بدون برگزاری مراسم، بهره‌برداری آزمایشی از طولانی‌ترین خط اتوبوس‌های تندرو پایتخت با حضور مردم آغاز شد و 35دستگاه اتوبوس دوکابین شهروندان را جابه‌جا کردند. تعداد ناوگان پیش‌بینی شده برای این خط 160دستگاه اتوبوس دوکابین است که به مرور با توجه به افزایش حجم مسافران و حسب نیاز به ناوگان افزوده می‌شود. این خط ظرفیت جابه‌جایی روزانه 250تا 300هزار مسافر را دارد و از ساعت 5:30تا 21مسافران را جابه‌جا می‌کند.

قرار است خطوط شبانه نیز به‌زودی در این خط راه‌اندازی شود. 13ایستگاه دوطرفه و 14ایستگاه یکطرفه در بزرگراه شهید کریمی، 14ایستگاه دوطرفه و 18ایستگاه یکطرفه در بزرگراه امام‌علی و 13ایستگاه یکطرفه در بزرگراه ارتش در این مسیر احداث شده است.

به‌گفته تشکری هاشمی، تکمیل و اصلاح نواقص احتمالی خط براساس نیاز شهروندان، مهم‌ترین علت برای تعویق بهره‌برداری کامل از این خط است که به‌زودی طی مراسمی تکمیل و افتتاح خواهد شد. پس از یک هفته تست سرد، این پروژه به‌عنوان بلند‌ترین خط سامانه اتوبوس‌های تندرو کشور که قابلیت اتصال شمال و جنوب شهر را فراهم ساخته مسافرگیری خود را آغاز کرده است. با راه‌اندازی خط اتوبوس‌های تندرو، تعداد خطوط اتوبوسرانی تندرو به 9خط افزایش پیدا کرده و تا رسیدن به افق چشم‌انداز طرح جامع ترافیک تهران، تنها یک خط باقی مانده است. 

کد خبر 250764
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز