گروه حوادث: وقتی ماموران، شرور سابقه‌دار را در یک خودروی پراید مسروقه دستگیر کردند، صاحب پراید هنوز خبر نداشت که ماشینش دزدیده شده است.

11 آذر‌ماه یکی از مغازه‌داران خیابان هلال احمر به کلانتری 115رازی رفت و مأموران را در جریان دستبرد به مغازه‌اش قرار داد. وی گفت: سارق یا سارقان، ‌شیشه مغازه‌ام را تخریب کرده‌اند و دست به سرقت 3میلیون تومان پول، لوازم آرایشی، عطر و... زده‌اند.
با این شکایت، مأموران پایگاه هشتم پلیس آگاهی تحقیقات خود را برای شناسایی سارق میلیونی آغاز کردند تا اینکه بعد از چند روز مالباخته به اداره آگاهی رفت تا دزد مغازه‌اش را معرفی کند. وی گفت: سارق مغازه‌ام کسی جز جوان 30ساله‌ای به نام بنیامین نیست.

وی یکی از اراذل و اوباش منطقه است که وقتی متوجه شد من به‌خاطر سرقت شکایت کرده‌ام و پلیس در تعقیب دزد است نزد من آمد و با سلاح سرد تهدیدم کرد تا شکایتم را پس بگیرم و موضوع را پیگیری نکنم. برای همین احتمال می‌دهم سرقت از سوی او صورت گرفته باشد. به‌دنبال اظهارات مالباخته، کارآگاهان به بررسی سوابق بنیامین پرداختند و مشخص شد وی یکی از اراذل و اوباش منطقه رازی است که پیش از این نیز بارها به اتهام سرقت‌های به عنف و کیف‌قاپی دستگیر و روانه زندان شده است.

به همین‌خاطر مأموران تجسس‌های خود را برای دستگیری این مظنون آغاز کردند.درحالی‌که تحقیقات در این پرونده ادامه داشت بامداد هشتم دی‌ماه، مأموران کلانتری نواب هنگام گشت‌زنی در خیابان کارون به راننده یک خودروی پراید مشکوک شدند و به او دستور ایست دادند. بعد از توقف خودرو و بررسی سوابق مشخص شد که ماشین دارای سابقه سرقت نیست اما در عین حال با توجه به کشف مدارک مشخص شد که متعلق به جوان مرموز هم نیست. این در حالی بود که راننده مرموز خود را علی معرفی کرد و مأموران در بررسی سوابق وی دریافتند که او یکی از مجرمان سابقه دار منطقه نواب در زمینه سرقت است.

در شرایطی که علی منکر هرگونه سرقت شده بود، مأموران کلانتری مالک خودرو را شناسایی کردند و راهی محل سکونت وی شدند. مالک خودرو نیز به مأموران گفت که ماشینش را مقابل خانه خود پارک کرده و اطلاعی از سرقت آن نداشته است. با افشای این حقیقت، علی نیز چاره‌ای جز اقرار به دزدیدن پراید نداشت. وی اعتراف کرد که با همدستی یکی از دوستانش به نام بنیامین دست به سرقت زده است. وی در همان تحقیقات اولیه بنیامین را به‌عنوان سارق مغازه معرفی کرد.

با این سرنخ، ‌مشخصات بنیامین به‌عنوان متهم تحت تعقیب در سیستم جامع پلیس ثبت شد تا اینکه مأموران کلانتری رازی 17دی‌ماه وی را داخل یک خودروی مسافرکشی شناسایی کردند. بلافاصله خودرو متوقف شد و مأموران وی را دستگیر کردند. همچنین در بازرسی از بنیامین یک قبضه سلاح سرد کشف شد.سرهنگ میرزکی، رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران، با اعلام این خبر گفت: با توجه به سابقه‌دار‌بودن متهمان، دستور انتشار تصاویر آنها از سوی قاضی پرونده صادر شده است و از شاکیان احتمالی دعوت می‌شود برای شکایت به پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

کد خبر 250739
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز