گروه حوادث: مرد کلاهبردار با ساخت ویلاهای بدون مجوز در کنار ساحل، هر کدام از آنها را به چند نفر می‌فروخت.

این مرد 54 ویلا را به بیش از 160 نفر فروخت و دست به کلاهبرداری 37 میلیارد تومانی زد اما پیش از فرار دستگیر شد.این پرونده مدتی قبل و با شکایت تعدادی از مالباختگان، روی میز کارآگاهان پلیس آگاهی بندرانزلی قرار گرفت. شاکیان مدعی بودند که برای خرید ویلا و آپارتمان در کنار ساحل با یک شرکت ساختمان‌سازی‌ قرار داد بسته و میلیون‌ها تومان به مدیر این شرکت پرداخت کرده‌اند اما زمانی که برای بررسی روند ساخت ویلا به آنجا رفته‌اند، متوجه شده‌اند که ساختمان مورد نظر به افراد دیگری نیز فروخته شده است.

با شکایت این افراد، پرونده‌ای در دادسرای بندرانزلی به جریان افتاد و کارآگاهان با دریافت دستور قضایی تحقیقات خود را آغاز کردند. بررسی‌های اولیه حاکی از آن بود که صاحب شرکت ساختمان‌سازی‌، یکی از افراد باسابقه در زمینه ساخت‌وساز مسکن بوده که با تبلیغات گسترده در روزنامه‌ها، مشتریانش را شناسایی کرده بود. این مرد دفتری در یکی از بهترین نقاط بندرانزلی داشت و تمامی مشتریانش با حضور در این دفتر قرارداد خرید ویلا و آپارتمان را امضا کرده بودند. از سوی دیگر محلی که وی برای ساخت ویلا و آپارتمان درنظر گرفته بود یکی از بهترین نقاط ساحل انزلی به شمار می‌رفت که ارزش زیادی داشت.

دستگیری قبل از فرار

همه‌‌چیز از این حکایت داشت که صاحب شرکت با نقشه‌ای حساب‌شده اقدام به شناسایی مشتریانش کرده است. مأموران در ادامه به بررسی معاملات و فعالیت این شرکت پرداختند و متوجه شدند که ویلاهای ساخته شده از سوی این مرد، بدون دریافت مجوزهای قانونی بنا شده و هر کدام از آنها به چند نفر فروخته شده است. با این اطلاعات، مأموران دریافتند که صاحب شرکت قصدی جز کلاهبرداری ندارد و قاضی پرونده پیش از اینکه وی بتواند فرار کند، دستور دستگیری او را صادر کرد.

ماموران با شناسایی محل زندگی مرد کلاهبردار راهی آنجا شدند و وی را دستگیر کردند. همزمان با دستگیری این مرد، کسانی که در دام او افتاده و برای خرید ویلا و آپارتمان، میلیون‌ها تومان به وی پرداخته بودند یکی بعد از دیگری راهی اداره آگاهی شدند تا از او شکایت کنند.

سرهنگ فلاح کریمی، رئیس پلیس آگاهی استان گیلان با بیان این خبر گفت: در مدت کوتاهی بعد از دستگیری این مرد، حدود 160نفر از کسانی که در دام مرد کلاهبردار گرفتار شده بودند با مراجعه به اداره آگاهی از او شکایت کردند. وی ادامه داد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که بیشتر شاکیان پرونده از شهرهایی جز بندرانزلی هستند؛ شهرهایی مانند تهران، شیراز و اصفهان. سرهنگ فلاح کریمی افزود: متهم مردی میانسال است که سال‌ها در زمینه ساخت‌وساز فعالیت داشته اما به‌دلیل وسوسه دست به این کلاهبرداری زده است. به گفته وی، این مرد با قرار وثیقه سنگین در زندان به‌سر می‌برد و تحقیقات درخصوص این پرونده ادامه دارد.

کد خبر 250738
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز