همشهری آنلاین: نمایندگان پارلمان اوکراین (رادا) در نشست روز یکشنبه خود با انتقال اختیارات رییس جمهوری این کشور به رییس مجلس (پارلمان) موافقت کردند.

اختیارات رییس جمهوری اوکراین به رییس مجلس تفویض شد

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری اونیان، 285 نماینده پارلمان به طرح تفویض اختیارات یانکوویچ رییس جمهوری به تورچینف رییس جدید پارلمان این کشور رای مثبت دادند.

روسلان کوشولینسکی معاون پارلمان اوکراین با بیان اینکه تصویب این طرح ضرورت داشت، گفت: ما کسی را نداریم که مصوبات مجلس را امضا کند.

الکساندر تورچینف از رهبران حزب مخالف ˈباتکفشینا، روز گذشته به دنبال استعفای ریباک رییس مجلس اوکراین از حزب حاکم مناطق به جای وی به این سمت برگزیده شد.

یوری میروشنیچنکو از متحدان پارلمانی ویکتور یانوکوویچ رییس جمهوری اوکراین و از چهره های سیاسی نزدیک به وی امروز اعلام کرد که محل اختفای یانوکوویچ مشخص نیست.

میروشنیچنکو با بیان اینکه امروز هیچ تماسی از طرف رییس جمهوری نداشته ام افزود: من از محل استقرار وی اطلاعی ندارم.

ویکتور یانوکوویچ رییس جمهوری اوکراین دو روز قبل به دنبال تشدید ناآرامی ها در پایتخت این کشور که به کشته شدن بیش از 77 نفر و زخمی شدن بیش از600 نفر منجر شد، بدون اطلاع کی یف را به مقصد خارکف در مجاورت مرزهای روسیه ترک کرد.

سازمان مرزبانی روسیه امروز اعلام کرد که به هواپیمای حامل یانوکوویچ اجازه نداده است فرودگاه دونتسک در بخش شرقی اوکراین را ترک کند.

به نظر می رسد که یانوکوویچ در یکی از شهرهای بخش شرقی اوکراین که شمار زیادی از طرفداران روس تبار وی در آنجا ساکن هستند، مستقر می باشد.

طرح انحلال پلیس ضد شورش اوکراین به پارلمان ارایه شد

طرح قانونی انحلال پلیس ضد شورش اوکراین موسوم بهˈبرکوتˈ به پارلمان ارایه شد.

به گزارش ایرنا به نقل از ریانووستی، این طرح را نمایندگان حزب ملی گرای ˈآزادیˈ روز یکشنبه به پارلمان اوکراین ارایه کردند.

بر اساس این طرح واحد پلیس ویژه ضدشورش (برکوت) مسئول خشونت ها و حوادث خونین کی یف شناخته شده است.

این طرح قانونی برای بررسی در دبیرخانه مجلس رادای اوکراین ثبت شد.

ماموران نیروی ویژه ضدشورش برکوت از روز 21 ماه نوامبر سال گذشته که اعتراضات در اوکراین شروع شد، بارها با معترضان درگیر شدند.

شدیدترین و خونین ترین درگیری ها از روز 20 فوریه (اول اسفند) آغاز شد و دو روز ادامه داشت که در جریان آن 77 نفر کشته و نزدیک به 600 نفر مجروح شدند.

پارلمان اوکراین روز پنجشنبه طی مصوبه ای نیروهای امنیتی و ماموران برکوت را از حضور و استقرار در خیابان های کی یف منع کرد.

کد خبر 250714
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز