همشهری آنلاین: رئیس انجمن علمی روانپزشکان ایران با انتقاد از عملکرد بیمه‌های پایه و تکمیلی گفت: بیمه‌ها بسیاری از بیماری‌های روانی به ویژه آنهایی را که با علایم روان پریشی همراه هستند پوشش نمی‌دهند.

دکتر رضا میرسپاسی روانپزشک

به گزارش فارس، رضا میرسپاسی در آستانه برپایی چهارمین همایش سلامت روان و رسانه که با محوریت چالش‌های سلامت روان و غفلت همگانی سه‌شنبه ششم اسفند ماه در محل انستیتو روانپزشکی برگزار می‌شود، گفت: بیماران اگر به بیماری‌هایی که علایم روان‌پریشی مانند توهم و هذیان دارند، دچار شوند به دلیل آنکه بیمه‌ها تنها هزینه‌های مربوط به بستری شدن بیماران روانی را که روان‌پریش نباشند می‌پردازند، قادر به استفاده از خدمات بیمه‌ای نیستند.

وی افزود: حتی در مواردی که بیمار دچار بیماری روان‌پریشی است، برخی از پزشکان برای آن‌که بیمار بتواند از پوشش بیمه‌ای استفاده کند، ناگزیرند در شرح حال او بیماری افسردگی و نه بیماری واقعیش را درج کنند.

رئیس انجمن علمی روانپزشکان ایران تصریح کرد: بیمه‌ها برای بیماران دچار افسردگی هم محدودیت قائل هستند و تنها در سال یک‌بار و آن هم به مدت چند هفته هزینه‌های مربوط به بستری شدن را پوشش می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از داروهای روانپزشکی تحت پوشش بیمه‌ها نیست، گفت: این مساله باعث تحمیل هزینه بیشتر به بیماران می‌شود، به ویژه اینکه بعضی از داروها، خارجی و گران نیز قیمت هستند.

میرسپاسی افزود: از طرف دیگر بیماران مبتلا به اعتیاد برای دریافت خدمات درمانی، تحت پوشش بیمه‌ها اعم از دولتی، خصوصی، پایه، تکمیلی و غیره نیستند.

وی اظهار داشت: به دلیل همین غفلت‌ها در ارتباط با بیماران روانی، محور چهارمین همایش سلامت روان به موضوع چالش‌های سلامت روان و غفلت همگانی اختصاص یافته است.

کد خبر 250548
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز