شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۷:۱۲
۰ نفر

نگارخانه‌های تهران در نخستین جمعه آخرین‌ماه سال شلوغ و پرشور بودند؛ ٢١ افتتاحیه در تهران و یک نمایشگاه تازه در مهرشهر کرج را در این گزارش معرفی می‌کنیم با ذکر این نکته مهم که این هفته را باید به نام نمایشگاه‌های گروهی خواند چه ۸نمایشگاه جمعی بسیار خوب دیروز گشایش یافته‌اند.

 ٢٢ افتتاحیه تجسمی نخستین جمعه اسفندماه


نگارخانه آریا از عصر روز جمعه میزبان چهارمین نمایشگاه تابلوهای کوچک شد. در این نمایشگاه ٧٠٠نقاشی و طراحی از ۲۴۰ هنرمند روی دیوار رفته و تا ۲۳ اسفندماه ادامه دارد. در تازه‌ترین نمایشگاه تابلوهای کوچک ، آثار هنرمندان پیشکسوت و جوان با قیمت‌های قابل ملاحظه بین ۱۰۰ تا ۳۵۰ هزار تومان به فروش گذاشته شده است. در نگارخانه شیرین یادمان چهارمین دوسالانه دامونفر آغاز به‌کار کرده است؛ پاک‌کن موضوع این نمایشگاه است که نمایشگاه‌گردانی آن را بهنام کامرانی به‌عهده دارد و ٢١ نقاش برگزیده از زاویه نگاه‌های مختلف کارکردهای مفهومی پاک‌کن را روایت کرده‌اند.

نگارخانه نوآمده ویستا میزبان نمایشگاه فیگوراتیو یک است؛ آثاری از مهدی احمدی، افشین پیرهاشمی، وحید چمانی، علی‌اکبر صادقی، ژازه تباتبایی، رعنا فرنود، مهسا کریمی‌زاده، احمد مرشدلو، نصرت‌الله مسلمیان، منوچهر معتبر و شهروز منصوری در این نمایشگاه گروهی به نمایش درآمده‌اند اما زیرزمین دستان، تهران را از نگاه چند هنرمند به تماشا گذاشته است. آرش اکبری، بهنام صادقی، مرجان نعمتی، حسین عالی‌نژاد و شاهین آرمین هنرمندان این نمایشگاه هستند.

نگارستان آن هم با برپایی نمایشگاهی به استقبال نوروز و بهار رفته است. در این نمایشگاه آثار هنرمندان آن به نمایش درآمده و عنوان نمایشگاه «آن ٩٢» است. در نگارخانه تخصصی عکس راه ابریشم نمایشگاه گروهی عکس با عنوان «جابه‌جایی» با نمایشگاه‌گردانی جلال سپهر و آثار گوهر دشتی، شادی قدیریان، جلال سپهر، علیرضا فانی، محمود کسبی‌پور و مهدی مقیم‌نژاد روی دیوار رفت. در نگارخانه من هم یک نمایشگاه گروهی با حضور هنرمندان 3نسل برپاست.

اما آخرین نمایشگاه گروهی که دیروز افتتاح شد، مربوط به نگارخانه ایوان سپید در مهرشهر کرج است که گویا آثار سالانه جمعی از هنرمندان معاصر را شامل می‌شود؛ در این نمایشگاه آثاری از یعقوب امدادیان، نصرت‌الله مسلمیان، سعید امدادیان، حمیدرضا ایزدخواه، حسن موریزی‌نژاد، آرمان یعقوب‌پور، محمود باجلان، سیدامیر سقراطی و نعیمه وحدت‌خواه به نمایش درآمده است.

این هم نمایشگاه‌های انفرادی که دیروز گشایش یافته‌اند: شکوه با جدیدترین نقاشی‌خط‌های اسماعیل رشوند، والی با زیورآلات بنفشه همتی‌فر، گلستان با طراحی و ساخت زیورآلات ثریا امانپور، ساربان با نقاشی‌خط‌های احمد آریامنش، اعتماد با پرفورمنس و اینستالیشن ندا رضوی‌پور و نقاشی‌های جعفر روحبخش، آتبین با عکس‌های «زنان چهل‌ستونی من» حمید جانی‌پور، هفت‌ثمر با نمایشگاه چاپ باتیک مهرآسا غیبی، محسن با عکس‌های سروش میلانی‌زاده، آرت‌سنتر با نقاشی‌خط‌های پیمان پیروی، هما با چیدمان‌ سعید انصافی، سین با نقاشی‌های علیرضا نمدچی، شیلا با نقاشی‌های «زن و من» لیلا غفاری، احسان با نقاشی‌های «جسم در تجرد»‌رؤیا سرخوش و نقش جهان با نقاشی‌های مهناز متولیان.

کد خبر 250462

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز