همشهری آنلاین: پرسپولیس در آخرین بازی هفته بیست‌وهفتم و نیز آخرین بازی لیگ در سال ۹۲ توانست با برتری ۳ بر یک از سد صبای قم بگذرد

پرسپولیس

به گزارش همشهری آنلاین، سرخ‌های تهرانی در شرایطی رو در روی صبا قرار گرفتند که حریفان اصلی‌ آنها در صدر جدول نتوانسته بودند با کامیابی آخرین بازی خود را خود را به سرانجام برسانند؛ نفت تهران و فولاد در مصاف با هم تن به تساوی داده بودند و استقلال نیز شکست 4 بر 2 مقابل ملوان را در کارنامه داشت.

پرسپولیس در این بازی که تعدادی از بازیکنان کلیدی‌اش را نداشت توانست در دقیقه 12 با سانتر خوب صادقیان نخستین‌ گل‌اش را به نام عباس‌زاده ثبت کند. بعد از این گل بازیکنان صبا به دنبال حمله بودند و شاگردان دایی با توجه به سرعت و تکنیک بازیکنانش به سراغ ضد حمله رفتند تا اینکه در دقیقه 33 نورمحمدی که برای نخستین‌بار در غیاب نوری و حسینی بازوبند کاپیتانی را در دست داشت تواست بر روی ضربه کرنر خلعتبری گل دوم تیم‌اش را به ثمر برساند.

نیمه دوم نیز با شیوه نیمه اول ادامه یافت؛ انجام یک بازی مبتنی بر خلاقیت‌های فردی و بدون حضور یک رهبر مقتدر در میانه میدان.

نیلسون در‌وازه‌بان پرسپولیس که در نیمه اول توانسته بود ضربه پنالتی عنایتی را مهار کند و یک‌بار نیز با حرکاتی چابک مانع از فروریختن دروازه‌اش شده بود در این نیمه کار دشواری نداشت و کمتر خطری روی دروازه‌اش شکل گرفت.

در دقیقه 88 صادقیان که بهترین بازیکن زمین بود توانست  قدر شناسی خود از تلاش سخت‌کوشانه خلعتبری در فشار بر دروازه‌بان حریف را با گل سوم تیم‌اش نشان دهد.

از آنجا که قرار نیست عنایتی به پرسپولیس گل نزد، این بازیکن 38 ساله در ثانیه آخری وقت‌های تلف شده بازی تک گل تیم‌اش را به ثمر رساند تا صبا بدون گل زمین را ترک نکند.

در پایان هفته بیست‌و هفتم لیگ برتر، فولاد 51 امتیازی و استقلال 50 امتیازی در مکان‌های نخست قرار گرفتند و پرسپولیس با 48 امتیاز و به خاطر تفاضل گل بالاتر از نفت تهران در مکان سوم قرار گرفت.

بازی‌های هفته بیست و هشتم بعد از انجام مسابقات تیم‌های ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا، در فروردین سال آتی‌ پی‌گرفته خواهد شد.

کد خبر 250402
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز