همشهری آنلاین: گزارش مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره ایران شامگاه پنجشنبه اول اسفند در اختیار کشورهای عضو آژانس قرار گرفت.

به گزارش واحد مرکزی خبر، یوکیا آمانو در گزارش خود اعلام کرد: ایران در چارچوب زمانی سه ماهه، شش اقدام عملی که در مورد آنها با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی توافق شده بود انجام داد.

در بخش خلاصه گزارش مدیرکل آژانس امده است: آژانس عدم انحراف در مواد و تاسیسات هسته‌ای اعلام شده ایران را تایید می‌کند.

در این گزارش 19صفحه ای همچنین آمده است:  آژانس در حال بررسی اطلاعات دریافتی از ایران است و در برخی از موارد خواهان توضیحات تکمیلی است.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: در جلسه فنی هشتم و نهم فوریه که در تهران برگزار شد دو طرف توافق کردند هفت اقدام عملی دیگر تا تاریخ 15ماه می صورت پذیرد. براساس درخواست ایران و 1+5 و بدنبال تایید شورای حکام, آژانس برای

نظارت بر اجرای توافق موقت میان ایران و 1+5 اقدام کرده است. اقدامات انجام شده از سوی ایران و تعهدات ان کشور یک گام مثبت تلقی می شود, ولی راه درازی برای حل و فصل همه موضوعات باقیمانده در پیش رو است.

بر اساس برنامه کاری کار آژانس ، گزارش مدیرکل 10روز تا یک هفته پیش از برگزاری نشست فصلی شورای حکام آماده و برای مطالعه در اختیار کشورهای عضو قرار می گیرد.

نشست آینده شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از سوم تا هفتم مارس (12 تا 16 اسفند) در مقر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برگزار می‌شود.

کد خبر 250371
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز