همشهری آنلاین: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز جمعه اعلام کرد که هیچ گزارشی با اطلاعات جدید در مورد تحقیقات در زمینه ابعاد نظامی احتمالی برنامه هسته‌ای ایران در دست تهیه نیست.

به گزارش ایرنا، گیل تودور سخنگوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، جمعه در پاسخ به پرسشی از طریق پست‌الکترونیکی اعلام کرد: آژانس گزارشی که در برگیرنده اطلاعات جدیدی در مورد ابعاد نظامی احتمالی برنامه هسته‌ای ایران باشد، آماده نکرده است.

وی بدون توضیح بیشتر در این مورد افزود: گزارش‌های آژانس به شورای حکام در مورد ایران، حقیقی و بی‌غرضانه است و مندرجات آن تحت تأثیر ملاحظات سیاسی قرار نمی‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، آژانس در حالی از این مساله خبر داد که اسراییل ساعاتی پیش، از این نهاد خواست همه اطلاعات مربوط به ابهامات در زمینه برنامه هسته‌ای ایران را منتشر کند.

رویترز در این گزارش اعلام کرد که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سال گذشته قصد داشت گزارش مفصلی در مورد ایران منتشر کند که به احتمال زیاد اخبار بیشتری از تحقیقات تهران را فاش می‌کرد، اما به دلیل گرم شدن روابط جمهوری اسلامی با جهان خارج از انتشار این گزارش صرف‌نظر کرد.

در همین حال، مقامات مطلع گفتند که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ظاهراً نگارش این گزارش را شروع نکرده و هیچ راهی برای پی بردن به این که چه اطلاعات بیشتری ممکن است در چنین سندی گنجانده شده باشد، وجود ندارد.

به گفته مقامات، گمان می‌رود که آژانس از ایده انتشار گزارش جدید دست کم فعلاً انصراف داده است.

کد خبر 251316
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز