همشهری آنلاین: مدیرکل شهرسازی و طرح‌های شهری شهرداری تهران گفت: نداشتن مدیریت یکپارچه شهری مهمترین نقطه ضعف طرح تفصیلی تهران است.

به گزارش مهر، مجید پاکساز با بیان این مطلب گفت: طرح تفصیلی تهران کاملاً بر اساس مطالعات دقیقی که صورت گرفت اجرایی شد و وجود کمیسیون‌های متعدد تصمیم‌گیری، دقت آن را افزایش داد.

وی با بیان اینکه تدوین ضوابط و مقررات طرح، امکان عبور از خط قرمز را به حداقل رسانده است، افزود : بر همین اساس هرگونه تغییری در طرح تفصیلی مبتنی بر ضابطه و تعریف پهنه‌های مربوطه بوده است و در برخی پهنه‌ها، ضابطه مستلزم تهیه طرح توجیهی است.

مدیرکل شهرسازی و طرح‌های شهری شهرداری تهران با اشاره به شناسایی نقاط ضعف و قوت این طرح طی مدت اجرا افزود: ویژگی مهم طرح تفصیلی، رویکرد راهبردی - ساختاری آن است که به انعطاف‌پذیری طرح منجر شده و امکان ایجاد اصلاحات مبتنی بر مطالعات کارشناسانه را می‌دهد.

پاکساز تصریح کرد: نقطه قوت این طرح، هوشمندی اطلاعات است که با ایجاد سامانه مکان‌دار طرح تفصیلی امکان هر گونه آنالیز و تجزیه، فراهم شده که این نکته یکی از برنامه‌های مهم طرح جامع تهران با موضوع ساماندهی و توسعه خدمات آی تی تحت عنوان استقرار سیستم یکپارچه شهرسازی را فراهم می‌سازد.

وی افزود: از نقاط ضعف طرح نیز عدم وجود مدیریت یکپارچه شهری است که در زمینه اجرای طرح، مشارکت همه سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی را می‌طلبد.

کد خبر 250190
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز