یکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۵:۴۴
۰ نفر

بازار اظهارنظر درباره فیلم‌های جشنواره سی و دوم و سایه نگرانی بر سر اکران سال آینده هنوز داغ است.

سینما-فیلم

فرزاد موتمن از فیلمسازان حاضر در بخش نوعی تجربه جشنواره درباره کیفیت آثار حاضر در این دوره گفت: اغلب فیلم‌های جشنواره امسال ضد‌گیشه بودند و فکر نمی‌کنم سال پیش رو به لحاظ اکران جذاب باشد. جز 3یا 4فیلم خوب کار شاخص دیگری برای عرضه نداریم. کارگردان «سایه‌روشن» دلیل اصلی ساخته‌نشدن کارهای خوب را سرمایه‌گذاری نکردن بخش خصوصی در سینمای ایران دانست. همایون اسعدیان هم با تذکر دادن این نکته که سینمای قصه‌گو را از دست داده‌ایم، گفت: ما فیلمسازان در مضمون ترسو شده‌ایم و باید نگران اکران سال بعد باشیم. سینمای اندیشه‌محور ما توخالی است، همه خودشیفته شده‌ایم و این بیماری همه ماست. از سوی دیگر، محسن علی‌اکبری گلایه‌هایش را از فیلم‌های امسال با این جمله نشان داد: اکثر فیلم‌های جشنواره قصه‌گو نیستند و شاید هیچ سینماگری حاضر نباشد 60درصد این فیلم‌ها را اکران کند. باید دید چرا فیلمسازان اول ما انتهای قصه‌شان را به شکل غلط باز گذاشته‌اند. قدم جوان‌ها روی چشم اما باید درست وارد سینما شوند.

حرف‌های الفت بعد از سیمرغ

«من در نقش الفت فیلم «شیار 143» با خدای خودم معامله کردم و خوشحالم که سربلند از این معامله بیرون آمدم.» این حرف‌های مریلا زارعی برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن در سی‌و‌دومین جشنواره فیلم فجر است؛‌ حرف‌هایی که اینگونه ادامه می‌یابد: هنوز به‌خاطر گرفتن جایزه شگفت‌زده هستم. مردم همیشه به من لطف داشتند و فکر می‌کنم اتفاق‌های جشنواره امسال باعث شد هم هیأت داوران هم مردم روی انتخاب من اتفاق نظر داشته باشند. زارعی درباره سختی‌های نقش الفت در شیار 143هم گفت: صحنه‌ای‌ که خبر ‌اسارت پسرم را به من می‌دهند واقعاً بسیار سخت بازی کردم. خاطرم هست در‌ماه مبارک رمضان و تابستان بود و گرمایی نفسگیر در سرچشمه کرمان وجود داشت. این صحنه را ما در 10برداشت گرفتیم تا حس واقعی این صحنه را درست نشان بدهیم. واقعاً سراسر فیلم همراه با حس بود و خوشحالم که مردم از تماشای این فیلم راضی بودند.

ابهام در جایزه بهترین بازیگر مرد

سخنان رسول صدرعاملی در یک برنامه تلویزیونی که گفت «رضا عطاران بازیگر بزرگی است اما به‌نظرم باید سیمرغ را پس بدهد چون با وجود بزرگی‌اش جایزه بهترین بازیگر مرد به او نمی‌چسبد»، ابعادی تازه از ماجرای بهترین بازیگر مرد جشنواره امسال را آشکار کرد؛ نکته‌ای که پیش‌تر یکی از اعضای هیأت داوری هم بر آن تأکید کرده بود. همزمان با انتشار این سخنان، برنده سیمرغ بلورین بازیگر مرد برای «طبقه حساس» به یک سایت سینمایی گفت: سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر متعلق به بازیگر «عصبانی نیستم!» است نه من. پس از آن نوبت به فرامرز قریبیان دیگر عضو هیأت داوری رسید که با اشاره به حواشی عصبانی نیستم! به فارس بگوید: در این مورد با توجه به اینکه تهیه‌کننده فیلم از داوری نهایی انصراف داد، فیلم از داوری درآمد و نتایجی که در اختتامیه خوانده شد نتایج نهایی هیأت داوری با توجه به انصراف یک فیلم بود. او البته گریزی هم به تعداد زیاد فیلم‌های حاضر در بخش سودای سیمرغ زد و افزود: حدود 10فیلم مناسب بخش مسابقه نبود و اگر مثل سال‌های قبل 22فیلم به این بخش راه پیدا می‌کرد قضاوت بهتر می‌شد.

کد خبر 249759

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز