یکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۵:۴۱
۰ نفر

با وجود اینکه تالاب «سی‌چامپون» در «لائوس» به‌دلیل داشتن گونه‌های زیستی ارزشمند، اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد اما حفاظت از تنوع‌زیستی این تالاب و به‌ویژه پرندگان آن فراموش شده است.

تلاش برای حفظ تالاب فراموش‌شده‌ لائوس


تالاب سی‌چامپون در استان «ساواناخت» لائوس با آنکه به‌دلیل اهمیت حفاظت از تمساح‌های سیامی، وجود زیست‌بوم‌های خاص تالاب‌ها و ارزش آن برای معاش مردم این منطقه به «پیمان حفاظت از تالاب‌ها» موسوم به «معاهده رامسر» پیوسته است اما بررسی‌های اخیر روی گونه‌های جانوری این تالاب ازجمله پرندگان آن نشان‌دهنده غفلت از انجام فعالیت‌های حفاظتی تنوع‌زیستی در این تالاب باارزش است.

دفتر اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت (IUCN) در لائوس به‌منظور بازنگری در حدود حفاظتی و برنامه‌ریزی بلندمدت در سال 2013میلادی به فهرست‌برداری از گونه‌های مختلف پرندگان و پستانداران بزرگ‌جثه و تهدیدهای پیش‌روی گونه‌ها در این تالاب اقدام کرده و همینطور پیشنهادهای مقدماتی برای مدیریت حفاظتی از این جانوران را گردآوری کرده است.

آنطور که در گزارش ایسنا به نقل از پایگاه رسمی اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت آمده است، در این مطالعه همچنین ظرفیت‌سازی و روش‌های جمع‌آوری اطلاعات تنوع‌زیستی و تلاش‌های حفاظتی برای کارکنان با همراهی مقامات محلی در حفاظت از تنوع‌ گونه‌های مختلف پرندگان، آموزش داده می‌شود.

کد خبر 249755

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز