شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۰:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: هلن صدیق بنای: سیگنال، جایزه نخست مسابقه عکاسی ورلدپرس را از آن خود کرد. این عکس را "جان استانمیر" گرفته است.

جایزه نخست ورد پرس

جایزه نخست ورد پرس

سیگنال، عکس برنده، مسابقه عکاسی ورلد پرس  World Press Photo در سال 2014 است.  عکس را "جان استانمیر"، عضو آژانس عکاسیVII، گرفته است.

استانمیر یک عکاس حرفه‌ای و اهل امریکا است که از سال 1998 با نشنال جئوگرافیک و تایم همکاری می‌کند. او در افغانستان عکاس جنگ بوده و علاوه بر آن او هفت سال در منطقه آسیا کار کرده و در زمان جنگ‌های استقلال و سقوط حکومت اندونزی در صحنه حاضر بوده و  به عنوان عکاس، عکس‌های خبر تهیه کرده است.

عکس برنده جایزه نخست، یکی از عکس جالب او است که از مهاجران آفریقایی در ساحل جیبوتی در شب‌هنگام گرفته است. در این عکس مهاجران آفریقایی گوشی‌های موبایل خود را بالا گرفتند تا بتوانند از سرویس‌های مخابراتی سومالی همسایه آفریقا سیگنال بگیرند، هزینه سرویس‌های سومالی به مراتب برای آنان ارزان‌تر است و به این ترتیب آنها با هزینه کمتری می‌توانند با دوستان و اقوام خود صحبت کنند.

جیبوتی، یک ایستگاه برای مهاجران سومالی، ایتوپی و اریتره، محسوب می‌شود. مهاجرانی که در جستجوی زندگی در اروپا و خاورمیانه هستند به اینجا پناه می‌برند.

منبع: ورلد پرس فتو

کد خبر 249615
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز