همشهری آنلاین: بانک «بارکلیز» در حالی از تصمیم خود برای اخراج ۱۲ هزار کارمند خبر داده که پاداش مدیران ارشد بخش سرمایه‌گذاری این موسسه رشدی کم‌سابقه داشته است.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، بانک «بارکلیز» روز سه‌شنبه از تصمیم خود برای تعدیل نیروی 12 هزار نفری در سال جاری میلادی خبر داد. انتشار این خبر آن هم اندکی پس از آن‌که اعلام شد میزان پاداش سالانه مدیران بانک افزایش یافته، موجب عصبانیت و انتقاد سندیکاهای کارگری و همچنین کارکنان این موسسه بزرگ مالی شده است. منتقدان این تصمیم می‌گویند بارکلیز هنوز از بحران اقتصادی سال‌های اخیر درس نگرفته است.

تعدیل نیروی اخیر که تا 9 درصد مجموع کارکنان بارکلیز را شامل می‌شود، بخشی از طرح بلندمدت این موسسه برای کاهش هزینه‌هاست. تنها در بریتانیا 7 هزار نیروی این بانک از کار بیکار می‌شوند.

این در حالی است که بارکلیز که سومین بانک بزرگ انگلیس است، می‌گوید با وجود کاهش درآمدها، در بخش سرمایه‌گذاری موسسه 2.4 میلیارد پوند پاداش پرداخت کرده است.

همین موضوع موجب خشم بزرگترین اتحادیه کارگری انگلیس شده است. «سیاران نایدو» از اتحادیه «یونیت» می‌گوید: «تغییر فرهنگی که بانک وعده آن را داده، با این رویه که مدیران بالایی پول‌های کلان بالا بکشند، در حالی که کارگران مراکز پاسخگویی تلفنی و شعب بانک با حقوق پایین دست و پنجه نرم کنند و دائم با خطر از دست دادن شغل روبرو باشد، به هیچ وجه واقعی نخواهد بود.»

کد خبر 249248
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز