همشهری آنلاین: یک میلیون نفر از کارکنان بخش عمومی در انگلیس در اعتراض به معیشت و شرایط بازنشستگی، اعتصاب کردند.

uk strike

به گزارش واحد مرکزی خبر از لندن، اعتصاب امروز موجب تعطیل شدن شمار فراوانی از مدارس، ایستگاه‌های قطار، دادگاه‌ها، کتابخانه‌های عمومی، اداره‌های کاریابی، ایستگاه‌های آتش نشانی، شهرداری‌ها و دیگر مراکز خدمات عمومی شد.

به علت اعتصاب کارکنان، شماری از خطوط ریلی متوقف وآمد و رفت در شهرهای انگلیس دشوار شد. کارکنان بخش عمومی به افزایش اندک میزان افزایش حقوق و نیز طولانی شدن سال‌های رسیدن به سن بازنشستگی، اعتراض دارند.

دیلی میل: رهبران اتحادیه‌های کارگری گفته‌اند اعتصاب امروز، بزرگ‌ترین اعتصاب از سال 1926 است که تا 250 میلیون پوند به اقتصاد این کشور خسارت می‌زند.

دولت انگلیس، این اعتصاب گسترده را سیاسی خوانده و مورد انتقاد قرار داده است. در شماری از شهرها همچون بیرمنگهام، اعتراض کنندگان راهپیمایی کردند.

به نوشته روزنامه دیلی میل، رهبران اتحادیه‌های کارگری گفته‌اند اعتصاب امروز، بزرگ‌ترین اعتصاب از سال 1926 است که تا 250 میلیون پوند به اقتصاد این کشور خسارت می‌زند.

دولت ائتلافی انگلیس که متشکل از احزاب محافظه کار و لیبرال دموکرات است، از زمان روی کار آمدن در سال 2010، با تصمیم اتحادیه‌های کارکنان درباره اعتصاب، مخالفت کرده است.

به گفته مسوولان حزب محافظه کار، اتحادیه های کارگری و کارمندی، از دولت باج می‌خواهند و با اتکا به نظرسنجی‌های محدود از اعضا، دست به اعتصاب می‌زنند. این حزب همچنین با اشاره به همدستی حزب کارگر با اتحادیه‌ها، این اقدامات را سیاسی و هدف را تضعیف دولت می داند. مارگات تاچر، رهبر فقید حزب محافظه کار که در سال 1979، به نخست وزیری رسید، در تضعیف اتحادیه های کارگری که آن ها را دشمن درونی می خواند، بسیار کوشید و محدودیت هایی در حق معترضان ایجاد کرد.

اکنون نیز مقامات ارشد حزب محافظه کار گفته‌اند لازم است قوانینی تصویب شود که حق اعتصاب را از کارکنان "بخش‌های ضروری" سلب کند و علاوه بر آن، فقط با رای مثبت بیش از نیمی از اعضای هر اتحادیه، اعتصاب ممکن شود. پیش از این، دولت نیروهای پلیس را از اعتصاب ممنوع کرده بود و اکنون درصدد است معلمان و کارکنان بخش بهداشت و درمان را نیز از این حق محروم کند.

کد خبر 265490

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha