همشهری آنلاین: اوضاع مسکن در سال آینده هم از نظر ساخت‌وساز و هم از نظر خرید و فروش بهتر می‌شود.

ایسنا نوشت: هادی نظر‌پور - عضو هیات مدیره انبوه‌سازان استان تهران - اظهار کرد: سال آینده وضعیت بهتری برای بخش مسکن پیش‌بینی می‌شود چرا که روند ساخت‌وساز‌ها به گونه‌ای است که عرضه و تقاضا در حال برابر‌ شدن است.

وی افزود: با توجه به تخصیص بودجه عمرانی برای سال آینده، آغاز سال آینده برای بخش مسکن بهتر است و دولتمردان هم نوید بهبود بازار مسکن را داده‌اند.

نظر‌پور گفت: عوامل مختلفی همچون بازار اقتصادی، مسائل سیاسی و وجود سرمایه‌گذاران در بازار مسکن تاثیر‌گذار است و نمی‌توان گفت تنها سرمایه‌گذاران یا بخش خاصی بر این بازار تاثیر‌ دارند.

به گفته عضو هیات مدیره انبوه‌سازان استان تهران با فعال شدن و رونق بازار مسکن، سرمایه‌گذاران وارد این بازار می‌شوند و به قصد خرید و فروش بازار را فعال‌تر می‌کنند.

وی افزود: برخی نیازمندان مسکن که مصرف کننده و خانوارها هستند همواره منتظر کاهش قیمت‌ هستند که این موضوع به ادامه‌ رکود کمک می‌کند.

نظرپور معتقد است: افزایش قیمت چندانی برای بازار مسکن در سال آینده پیش‌بینی نمی‌شود و حتی ممکن است در شرایطی قیمت مسکن کاهش یابد.

عضو هیات مدیره انبوه‌سازان استان تهران اظهار کرد: با تعادل در بازار عرضه و تقاضا به شرط مناسب بودن اوضاع عمومی اقتصاد کشور، مسکن نیز به قیمت واقعی خود نزدیک می‌شود.

با نزدیک شدن به پایان سال و آغاز سال جدید نگرانی از نوسان قیمت در بازار مسکن بیش از هر موضوع دیگری دست‌اندرکاران این بخش و متقاضیان بازار را به خود مشغول کرده است که البته اغلب صاحب‌نظران معتقدند این بخش در سال آینده با افزایش قیمتی همراه نمی‌شود و اوضاع آرامی در بازار خواهیم داشت.

کد خبر 249187
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز