همشهری‌آنلاین: شبه‌نظامیان طالبان پاکستان و میانجیگران آنها به مذاکرات دو روزه در منطقه قبیله‌نشین وزیرستان به عنوان بخشی از مذاکرات صلح با دولت پایان داده‌اند.

shahidullah shahid

این خبر را سخنگوی گروه طالبان روز دوشنبه 21 بهمن اعلام کرد.

گروه دو نفره میانجیگران طالبان به سرپرستی محمد ابراهیم، از اعضای ارشد کمیته مذاکره‌کننده طالبان، عصر امروز برای درمیان‌گذاشتن جزییات مذاکراتشان با طالبان ،از وزیرستان باز می گردد.

میانجیگران طالبان دومین دور مذاکرات با کمیته چهار نفره دولت پاکستان را با هدف آگاه‌کردن آنها از مذاکراتشان با سرکرده‌های طالبان برگزار خواهند کرد.

شهید الله شهید، سخنگوی طالبان از اظهار نظر درباره جزئیات این نشست خودداری کرد.احتمال دارد طالبان بیانیه رسمی منتشر کند.

شهید که در این مذاکرات حضور داشت گزارش رسانه های محلی را درباره آتش‌بس و شرایط آن تایید نکرد.
این سخنگو در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که کمیته سیاسی طالبان 15 شرط تعیین و درباره آتش بس توافق کرده‌است، گفت : «‌تنها گمانه زنی‌هایی در این زمینه وجود دارد. »

بنا به گزارش واحد مرکزی خبر،او دخالت طالبان را در حمله به یک مکان مذهبی در شهر بندری کراچی رد کرد.در این حمله هشت نفر کشته و بیش از دوازده نفر زخمی شدند.

طالبان پاکستان اعلام کرد اعضای کمیته سیاسی این گروه در دو روز گذشته درگیر مذاکرات طولانی درباره مسائل پیچیده بوده‌است.

این سخنگو در پاسخ به این سوال که چرا این مذاکرات دو روز طول کشیده است گفت دو طرف درباره مسائل حساس و پیچیده‌ای گفت‌و‌گو کردند. این مسئله نشان‌دهنده جدیت طالبان برای مذاکرات مفصل با میانجیگرانش بوده است.

او تاکید کرد : « میانجیگران ما مذاکرات مستقیم بیشتری با کمیته دولتی پاکستان خواهند داشت و به همین علت است که اعضای کمیته سیاسی طالبان می‌خواهند به طور مفصل و با جدیت درباره همه مسائل مذاکره کنند.»

کد خبر 249137
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز