همشهری آنلاین: مجلس نمایندگان آمریکا به ممنوعیت هر گونه کمکی به عربستان سعودی به اتهام تعصب مذهبی و حمایت مالی این هم پیمان آمریکا از سازمانهای تروریستی رای داد.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، ممنوعیت این کمک‌ها که نشان دهنده تنش‌های مستمربین واشنگتن و ریاض پس از حملات 11سپتامبر به آمریکا درسال 2001 است؛ به لایحه بودجه کمک‌های خارجی برای سال آینده پیوست شد که البته هنوز از سوی سنای آمریکا درباره آن بحث و تبادل نظری صورت نگرفته است.

یکی از سخنگویان سفارت عربستان سعودی در واشنگتن از اظهار نظر در این باره خودداری کرد.

در سه سال گذشته کنگره آمریکا لوایحی را برای توقف میزان کم کمکهای آمریکا به عربستان سعودی تصویب کرده است. هم اکنون قانونگذاران تلاش می کنند تا دیگر هیچ کمک دیگری نتواند از آمریکا به این صادر کننده بزرگ نفت جهان فرستاده شود.

"آنتونی وینر" دموکرات ایالت نیویورک گفت :"ما با قطع کمکها یک پیام روشن را برای دولت عربستان سعودی می فرستیم و آن اینکه آنها باید یک همپیمان واقعی در پیشبرد صلح در خاورمیانه باشند."

به گفته طرفداران این لایحه، آمریکا در سالهای 2005 و 2006 برای ریاض 2.5 میلیون دلار تهیه کرده است.این مبلغ برای آموزش سعودیها در مقابله با تروریسم و امنیت مرزها و هزینه حضور افسران نظامی عربستان در مراکز نظامی آمریکا مورد استفاده قرار گرفته است.

پیش از این نیز، روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی، از اختلاف بین مقام های کاخ سفید با برخی از سیاستمداران با نفوذ عربستان سعودی خبر داد.

کد خبر 24910

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز