گروه اقتصادی: رئیس مجلس در پی اعتراض رئیس کمیسیون بهداشت مجلس جلوی مصوبه اختصاص ۳۰۰۰میلیارد تومانی بودجه سلامت به سازمان بیمه سلامت ایرانیان را گرفت و دستور بازنگری در این تصمیم را داد.

به گزارش همشهری، مجلس پنجشنبه گذشته در جریان بررسی بودجه سال آینده مصوب کرده بود تا یک درصد به نرخ مالیات بر ارزش افزوده در سال93 اضافه شود و درآمد حاصل از این تصمیم به سازمان بیمه سلامت اختصاص یابد. اما روز گذشته حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: در مصوبه قبلی تأمین تجهیزات بیمارستانی و مصارف هیأت امنای ارزی به سازمان بیمه سلامت ایرانیان داده شده درحالی‌که این وظیفه وزارت بهداشت است.

علی لاریجانی رئیس مجلس با وارد دانستن تذکر این نماینده گفت: قطعاً این موضوع باید در کمیسیون تلفیق بار دیگر بررسی شود، زیرا هم‌اکنون متولی اموری مانند تأمین تجهیزات بیمارستانی، مصارف هیأت امنای ارزی و بیمه بیماران صعب‌العلاج مشخص نیست.

براساس تصمیم روز پنجشنبه مجلس قرار بود که 100درصد منابع ناشی از افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده در سال آینده بالغ بر 3هزار میلیارد تومان به سازمان بیمه سلامت ایرانیان داده شود تا نسبت به پوشش کامل درمان افراد ساکن در روستاها و شهرهای 20 هزار نفر جمعیت و پایین‌تر و افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی خارج از روستاها و شهرهای بالای 20هزار نفر جمعیت و جامعه عشایری اقدام کند و پس از تحقق هدف یادشده نسبت به تأمین تجهیزات بیمارستانی با اولویت بیمارستان‌های مناطق توسعه‌نیافته، مصارف هیأت امنای ارزی و ارتقای سطح بیمه بیماران صعب‌العلاج اقدام کند.

نمایندگان همچنین مقرر کردند که بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت با موافقت بالاترین مقام اجرایی دستگاه یا مقام مجاز بدون سنوات ارفاقی مجاز باشد. براساس تصمیم دیگری سقف افزایش حقوق و مزایا و سایر پرداختی‌های نقدی و غیرنقدی شرکت‌های دولتی، مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت، نهادها و مؤسسات عمومی غیردولتی، بانک‌ها و بیمه‌ها در سال93 توسط هیأت وزیران تعیین می‌شود.

کد خبر 248846
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز