همشهری آنلاین: دولت آمریکا از افزایش جمعیت گرگ‌های مکزیکی خاکستری به دنبال اجرای برنامه حفاظت از این شکارچیان طبیعت در جنوب غربی این کشور خبر داد.

wolf

ارزیابی‌های سالانه که از سوی «اداره حیات وحش و شیلات ایالات متحده» انجام می‌شود، آشکار ساخته است که دست‌کم 83 قلاده گرگ در سرزمین‌های جنگلی جنوب غربی ایالت نیومکزیکو و جنوب شرقی ایالت آریزونا به طور پراکنده‌ زندگی می‌کنند. این آمار نشان می‌دهد که جمعیت گرگ‌های این ناحیه از سال 2009 تاکنون دو برابر شده است. آمارها همچنین حاکی از گام بلند مقامات حفاظت از حیات‌وحش این کشور برای افزایش جمعیت گرگ‌ها در سال گذشته میلادی (2013) است.

با این حال «بنجامین تاگل»، مدیر منطقه‌ای «اداره حیات وحش و شیلات آمریکا» هنوز نگران است که مبادا برنامه حفاظت و احیای گرگ‌های مکزیکی با مانعی روبرو شود.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، با این وجود تاگل پیش‌بینی می‌کند با توجه به آنچه که کارشناسان از آغاز عملیات احیای گرگ‌ها در سال 1998 میلادی تاکنون آموخته‌ا‌ند، جمعیت این گونه روند افزایشی خود را ادامه دهد. گرگ‌های مکزیکی به عنوان زیرشاخه گونه گرگ‌های خاکستری در سال 1976 میلادی از سوی دولت فدرال آمریکا در فهرست گونه‌های در معرض خطر قرار گرفتند.

 

 

کد خبر 248790
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز