همشهری آنلاین: نمایندگان مجلس سازمان نهضت سوادآموزی را مجاز به واگذاری وظیفه سوادآموزی به سازمان بسیج و اشخاص حقیقی واجد شرایط کردند.

نمایندگان در نشست علنی صبح امروز (شنبه 19بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال 1393 کل کشور با بند الف تبصره 13 لایحه بودجه موافقت کردند که براساس این مصوبه به سازمان نهضت سوادآموزی به منظور شتاب بخشی به اجرای برنامه ریشه کنی بیسوادی اختیاراتی مانند واگذاری موضوع سوادآموزی به سازمان بسیج و پرداخت هزینه تمام شده باسوادکردن به بی سوادانی که به صورت خودآموز باسواد شده‌اند؛ واگذار شد.

به گزارش خبرگزاری مجلس، در بند الف تبصره 13 لایحه بودجه آمده است که به منظور شتاب‌بخشی به اجرای برنامه ریشه‌کنی بی‌سوادی:

1- سازمان نهضت سواد آموزی مجاز است سوادآموزی را از طریق واگذاری به سازمان بسیج و اشخاص حقیقی واجد شرایط و پرداخت هزینه تمام شده به روش فرد به فرد بدون ایجاد حق و تعهد استخدامی برای اشخاص مذکور اجراء نماید.

2- سازمان نهضت سواد آموزی مجاز است هزینه تمام شده باسواد کردن هر بی‌سواد را بصورت مستقیم و پس از احراز مهارتهای سواد به افراد بی‌سواد که به‌صورت خودآموز با سواد می‌شوند، از محل اعتبارات در اختیار پرداخت نماید.

3- دستگاههای اجرایی خدمات‌رسان نظیر کمیته امداد امام خمینی(ره)، سازمان بهزیستی کشور، سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی می‌توانند علاوه بر اعتبارات خود با هماهنگی و همکاری وزارت آموزش و پرورش و دریافت کمک از اعتبارات وزارت مزبور نسبت به باسواد کردن افراد بی‌سواد تحت پوشش خود اقدام نمایند.

آیین‌نامه اجرایی این بند توسط سازمان نهضت سوادآموزی تهیه می‌شود و پس از تأیید معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

کد خبر 248747
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز