شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: مطالعات جدید نشان می‌دهد مصرف چهار یا پنج وعده ماست در هفته سبب کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع دو می‌شود.

ماست بخورید دیابت نگیرید

به گزارش ایسنا، متخصصان سلامت در انگلیس با بررسی رژیم غذایی 4000 نفر طی مدت 11 سال، دریافتند افردی که دراین مدت در رژیم غذایی خود ماست زیادی مصرف کرده‌اند 24 درصد کمتر از سایرین به دیابت نوع 2 مبتلا شده‌اند.

بنابراین مطالعه که در نشریه پزشکی Diabetologia منتشر شده است، این افراد دررژیم غذایی خود در هفته چهار الی پنج وعده ماست کم چرب مصرف کرده‌اند که این مسئله سبب کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع دو در آنها شده است.

اگرچه این مطالعه در واقع ارتباط خوردن ماست با کاهش خطر ابتلا به دیابت را نشان می‌دهد نه تاثیر آن بر ابتلا به این بیماری، اما در واقع یکی از اثرات مثبت خوردن ماست احتمالا به این باور عمومی بر می‌گردد که افرادی که همراه با غذای خود ماست می‌خورند کمتر به سمت خوردن دسرها و تنقلات مضر می‌روند.

به گزارش ایسنا، به نقل از لایوساینس، پزشکان اعلام کردند جایگزین کردن یک وعده ماست بجای یک وعده چیپس یا تنقلات می‌تواند خطر ابتلا به دیابت را تا 47 درصد کاهش دهد.

متخصصان سلامت همچنین یکی دیگر از اثرات مفید ماست در کاهش ابتلا به دیاب را خاصیت تخمیری این لبنیات و داشتن ویتامین «کا» و پروبیوتیک‌ها می‌دانند که هر دو این ترکیبات در مقابله با دیابت توصیه می‌شوند.

متخصصان همچنین ارتباطی میان تاثیر رژیم کاملا لبنی بر کاهش خطر ابتلا به دیابت پیدا نکرده‌اند؛ اما معتقدند تنها برخی مشتقات لبنی در کاهش خطر ابتلا به دیابت موثر هستند.

کد خبر 248701
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز