همشهری آنلاین: محمدباقر قالیباف با ذکر خاطره‌ای از حضور خود در مناطق جنوبی لبنان پس از جنگ ۳۳ روزه، گفت: هیچ زمانی یادم نمی‌رود، بعد از جنگ‌های ۳۳ روزه که توفیق سر زدن به آن منطقه را داشتم، در بیروت رفته بودیم و یکی دو روزی با شهید حسام در ضاحیه و جنوب لبنان با هم بودیم. انصافاً شاهد بودیم که شهید شاطری مخصوصاً بعد از خرابی‌های جنگ با چه عشقی به مردم خدمت می‌کرد.

به گزارش تهران سما، دکتر محمدباقر قالیباف در یادواره شهید حاج حسن شاطری که در تالار خلیج فارس باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، گفت: امروز همه - چه بچه‌های انقلابی جامعه و چه افرادی که شاید نگاه‌شان متفاوت باشد - اگر ذره‌ای انصاف، روح آزادگی و انسانیت داشته باشیم به این نکته می‌رسیم که همه ما مردم مدیون امام (ره) و شهدای خود هستیم. این امام (ره) و شهدا بودند که انسانیت و آزادگی ما را در سایه اسلام و انقلاب اسلامی حفظ کردند.

قالیباف با بیان اینکه امام (ره) و شهدا به ما عزت دادند و یک بار دیگر در این مقطع از زمان اسلام سیاسی را احیا کردند، افزود: آن‌ها بودند که مسلمانی، مجاهدت و روحیه جهاد و شهادت را در این مقطع از زمان احیا کردند. از این رو ما استقلال، آزادی، عزت و هرچه در حوزه مادی و معنوی داریم را مدیون امام (ره) و شهدا هستیم.

دکتر قالیباف با اشاره به ویژگی‌های شهید حسن شاطری گفت: شهید شاطری مجاهدت کرد و چه در کردستان و چه در دوران دفاع مقدس جنگید. شاید اوایل انقلاب و زمان که امام خمینی (ره) فرمودند انقلاب خود را به جهان صادر می‌کنیم، دشمنان ما به گونه دیگری برداشت کردند و بعضی‌ها فکر می‌کردند ما می‌خواهیم لشکرکشی و قشون‌کشی کنیم. اما دیدیم که فرهنگ جهاد و شهادت، فرهنگ اسلام سیاسی و فرهنگ اهل بیت (ع) چگونه درخشید؛ فرهنگی که در سایه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، متکی بر عترت و قرآن است و ریشه در نهضت امام حسین (ع) و فرهنگ عاشورا و کربلا دارد.

شهردار پایتخت، فرزندان فرهنگ جهاد و شهادت را تربیت‌شده نهج‌البلاغه برشمرد و با ذکر خاطره‌ای از حضور خود در مناطق جنوبی لبنان پس از جنگ 33 روزه، گفت: هیچ زمانی یادم نمی‌رود، بعد از جنگ‌های 33 روزه که توفیق سر زدن به آن منطقه را داشتم، در بیروت رفته بودیم و یکی دو روزی با شهید حسام در ضاحیه و جنوب لبنان با هم بودیم. انصافاً شاهد بودیم که شهید شاطری مخصوصاً بعد از خرابی‌های جنگ با چه عشقی به مردم خدمت می‌کرد.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: آنچه به ما عزت و قدرت می‌دهد این است که در مقابل دشمنان خود بایستیم و جلوی زیاده‌خواهی‌های آن‌ها را بگیرم. همچنین آن چیزی که به فرزندان اسلام روحیه مقاومت و ایستادگی می‌دهد این است که همه ما در هر کجا که هستیم در سایه فرهنگ جهادی و روحیه جهادی بایستیم.

وی با بیان اینکه فاصله گرفتن از فرهنگ جهاد و شهادت سبب خدشه‌دار شدن عزت‌مان می‌‍شود، گفت: ما درسایه علما، بزرگان دین و فقهای خود و در فرهنگ قرآنی اینگونه آموخته‌ایم که می‌توانیم جان، مال، آبرو، فرزندان و برادران خود را بدهیم اما هرگز حق نداریم در مقابل دشمن عزت خود را بدهیم؛ بنابراین باید به یاد داشته باشیم که عزت ما در سایه فرهنگ جهاد و شهادت است و شهید شاطری‌ها نماینده و تربیت‌شده این فرهنگ هستند.

کد خبر 248654
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز