مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۵
۰ نفر

گروه شهری: ۴ روز بارش برف در تهران، اگرچه سرمای شدید را به‌دنبال داشته اما خدمات رسانی گسترده شهرداری تهران موجب شد تا خیابان‌ها و بزرگراه‌های شهر به‌طور کامل مسدود نشود و مسافران درون شهری نیز دسترسی راحتی به اتوبوس‌ها داشته باشند.

خبرهای رسیده حاکی از آن است که در روزهای گذشته 8هزار نیروی خدمات شهری و 7هزار دستگاه اتوبوس شرکت واحد به‌صورت آماده‌باش به شهروندان تهرانی خدمت‌رسانی کرده‌اند.این تعداد از کارگران خدمات شهری در روزهای برفی با استفاده از 2هزارو200 ماشین سبک و سنگین برای بازکردن مسیر برفی معابر مناطق 22گانه در شهر تهران به‌طور شبانه‌روزی فعال هستند.

درست در روزهایی که برف سنگین پایتخت را سفید‌پوش کرده است، اما معابر شهر تهران با تلاش نیروهای خدمات شهری باز بوده و مشکلی در تردد خودروها وجود ندارد.همزمان با آماده‌باش نیروهای خدمات شهری، طرح بازدید از ماشین‌آلات خدمات شهری در حال انجام است و از هر حیث آمادگی در تمامی مناطق 22گانه شهر تهران وجود دارد.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با بیان اینکه فعالیت شبانه‌روزی کارگران خدمات شهری به‌منظور تسهیل در امر آمد و شد معابر اصلی است، اظهار کرد: گزارشی از مسدود‌شدن خیابان‌‌های اصلی شهر به‌دلیل برف نداشته‌ایم.مجتبی عبداللهی گفت که در این روزها شهروندان از آوردن خودروی شخصی به خیابان‌ها به‌علت لغزندگی معابر حتی‌الامکان خودداری و تلاش کنند از حمل‌ونقل عمومی همچون مترو و تاکسی بیشتر استفاده کنند.

عبداللهی با اشاره به استفاده از محلول‌های یخ‌زدا در این روزها اظهار کرد: علاوه بر این فرآورده‌ها از شن مخصوص با دانه‌بندی مناسب و استاندارد نیز برای یخ‌زدایی معابر استفاده خواهیم کرد.معاون خدمات شهری شهرداری تهران با تأکید بر دسترسی آسان نیروهای ثابت کارگری مستقر در نقاط حساس و لغزنده بزرگراه‌ها و معابر شریانی، اضافه کرد: نواحی و مناطق شهرداری آمادگی تأمین امکانات لازم برای یخ‌زدایی را دارند و در حاشیه بزرگراه‌ها، رمپ و لوپ‌ها و معابر شیب‌دار، مخازن شن مخصوص قرار خواهد گرفت و طی بازدیدهای مستمر این مخازن شارژ می‌شوند.

آمادگی ناوگان اتوبوسرانی

با وجود برودت هوا به‌ویژه در پایانه‌های اتوبوسرانی خارج شهر که دما به بیش از 10درجه زیر صفر کاهش می‌یابد هیچ‌یک از اتوبوس‌های شرکت واحد به‌دلیل یخ زدگی سوخت از چرخه خدمات رسانی به شهروندان تهرانی خارج نشده است.
در این‌باره سنندجی مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی تهران و حومه درمصاحبه با همشهری گفت: طی 4-3روز گذشته که شاهد کاهش دمای هوا و ریزش‌های جوی مستمر بودیم تقریبا همه همکاران ما درحوزه پشتیبانی اتوبوسرانی شبانه روز تلاش کردند تا مانع از یخ زدگی سوخت اتوبوس‌ها به‌دلیل سرما شوند.

به گفته سنندجی درصورت یخ‌زدگی سوخت اتوبوس‌ها امکان خروج آنها از توقفگاه‌ها وجود نخواهد داشت اما بیش از هزارنفر از نیروهای اتوبوسرانی در تمامی مناطق 8گانه شب‌ها تا صبح نخوابیدند تا کار نگهداشت اتوبوس‌ها به درستی پیش برود و هیچ تأخیری در خدمات رسانی به حدود 4میلیون مسافری که با اتوبوس در شهر تردد می‌کنند به‌وجود نیاید. وی از آمادگی کامل اتوبوس‌ها از همان ابتدای صبح سخن گفت و افزود: بعدازظهرها و پایان شب نیز طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته کار حمل ونقل مسافران به خوبی انجام می‌شود.

بنابراین گزارش، شرکت واحد اتوبوسرانی در این روزهای برفی غیراز 6هزار و 600دستگاه اتوبوسی که در اختیار دارد حدود 400دستگاه اتوبوس دیگر که وظیفه سرویس‌دهی به کارکنان این شرکت را برعهده دارد درخطوط خود به‌کار گرفته است.دراین باره سنندجی افزود: هر زمان که از سوی سازمان حمل ونقل وترافیک به ما اعلام نیاز می‌شد، سریعا اقدام به اعزام اتوبوس به محل مورد نظر می‌کردیم. وی به‌عنوان نمونه از نقاط پر تجمعی مانند میدان ونک، ابتدای بلوارکشاورز، کریمخان، نیایش و شمال آزادی به سمت صادقیه نام برد که به‌صورت ویژه اقدام به اعزام اتوبوس به‌دلیل تجمع مسافرشد.

کد خبر 248568
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز