چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۶
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: بغداد روز چهارشنبه ۱۶ بهمن باز هم شاهد چند انفجار در نقاط مختلف این شهر بود که به کشته و مجروح‌شدن تعدادی از شهروندان و نیروهای نظامی منجر شد.

انفجار در بغداد

مقامات امنیتی و بهداشتی عراق اعلام کردند: روز چهارشنبه بر اثر وقوع سه انفجار - از جمله انفجار یک خودروی بمب‌گذاری‌شده در مقابل وزارت امور خارجه عراق - دست کم هفت نفر کشته و بیش از 20 تن دیگر نیز زخمی شدند.

این در حالی است که شبکه تلویزیونی العربیه در خبری گزارش داد، دست‌کم 16 نفر در انفجار نزدیک ساختمان وزارت خارجه عراق کشته شدند.

به گفته دو مقام امنیتی و یک منبع پزشکی، این انفجارها در مقابل یک رستوران و یک بازار قطعات خودرو رخ دادند.

وزارت کشور عراق در اطلاعیه ای اعلام کرد: عامل انفجار وزارت امور خارجه این کشور یک تروریست انتحاری بوده است.

به گزارش واحدمرکزی خبر از بغداد؛ دراین اطلاعیه آمده است: یک تروریست کمربند انفجاری خود را در نزدیکی در ورودی وزارت خارجه منفجر کرد که 15 عراقی (شماری سرباز) کشته و زخمی شدند.

وزارت کشور عراق افزود : یک تروریست دیگر با کمربند انفجاری ، خودش را در نزدیکی ایست بازرسی منطقه کراده مریم در نزدیکی منطقه سبز منفجر کرد که سه سرباز و یک شهروند عراقی کشته شدند.

حمله به رستوران یک حمله انتحاری بود ، در حالی که دو انفجار دیگر با استفاده از خودروهای پر از مواد منفجره انجام شدند.

در گذشته نیز مناطق نزدیک وزارت امور خارجه عراق در مرکز بغداد هدف حملات قرار گرفته بودند که حمله ماه اوت سال 2009 از جمله آنهاست، زمانی که انفجار یک کامیون بمب گذاری شده این ساختمان را ویران کرد . در سال 2012 نیز در آستانه برگزاری نشست کشورهای عربی در بغداد ، ساختمان وزارت امور خارجه این کشور هدف قرار گرفت.

انفجارهای روز چهارشنبه  بخشی از افزایش خشونت‌های خونین در کشوری است که شاهد بدترین موج خشونت‌ها از سال 2008 است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بغداد، این خشونت‌ها نگرانی‌ها را درباره بازگشت عراق به دوران خشونت‌های فرقه‌ای که سبب کشته‌شدن هزاران نفر در سال 2006 و 2007 شد، افزایش داده است.

کد خبر 248520
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز