همشهری آنلاین: افراد مسلح ناشناس در ادامه ناارامی‌ها درمناطق مختلف عراق دو پل استراتژیک را درمنطقه حدیثه در استان الانبار درعراق منفجر کردند

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از پایگاه اینترنتی اخبار العالم، در همین روز بیش از ده‌ها تن از مردم در انفجارهای گوناگون در عراق کشته و زخمی شدند.

منابع امنیتی افزودند افراد مسلح ناشناس یکی از این پل‌ها را که برای کشاورزان منطقه نقش حیاتی داشت با بمب منفجر کردند.

همچنین این افراد ناشناس خودروی بمب گذاری شده‌ای را روی پل پروانه (پل دیگر) در همان منطقه منفجر کردند که در اثر انفجار پل به کلی از بین رفت.

در بغداد نیز ده نفر در انفجار سه بمب در منطقه شماسیه از توابع منطقه صلیخ در شمال بغداد زخمی شدند.در این انفجارها بسیاری از منازل مسکونی نیز آسیب دیدند.

در استان صلاح الدین نیز نیروهای دفاع ملی به دلیل آتش سوزی در طبقه همکف بیمارستان تکریت ،‌از ترس شلعه ور شدن آتش و رسیدن آن به طبقات بالاتر بیماران این بیمارستان را به طور کامل تخلیه کردند.

  • افراد مسلح با حمله به پادگان های ارتش در فلوجه سی تن از سربازان عراقی را کشتند

خبرنگار اسکای نیوز در بغداد تصریح کرد: افراد مسلح با حمله به پادگان های ارتش در فلوجه سی تن از سربازان عراقی را کشتند.

طارق ماهر گزارشگر شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی در بغداد در گفتگو با این شبکه درباره درگیری های فلوجه و کشته شدن سی تن از سربازان ارتش عراق گفت: این تعداد آمار اولیه از کشته های ارتش عراق است که طی درگیری های سخت با افراد مسلح اتفاق افتاده است.

وی افزود درگیری‌ها به طور مشخص در منطقه جنوب فلوجه و در فاصله این شهر با بغداد به وقوع پیوسته است.

درگیری ای که بین افراد مسلح و نیروهای ارتش عراق واقع شده از نیمه شب گذشته شروع شده و تا کنون ادامه دارد و با دخالت بالگردهای نیروی هوایی عراق همه افراد مسلح که به پادگان‌های ارتش حمله کرده بودند، هدف آتش قرارگرفتند. طارق ماهر گفت: منابع خبری پزشکی بیمارستان شهر الرمادی از کشته شدن سی تن از سربازان عراقی خبر داده اند که در میان آنها دو افسر عراقی نیز دیده شده است. وی افزود در پی این حملات هم اکنون شهر فلوجه از چهار جهت به وسیله نیروهای ارتش عراق که استان‌های شمالی را محافظت می‌کنند در محاصره قرار دارد.

منابع خبری فرماندهی ارتش عراق از حمله یگان های عراقی به پایگاه های افراد مسلح واقع در منطقه فاصل الرمادی و فلوجه خبر دادند.

ارتش عراق تلاش می کند راه های منتهی به افراد مسلح را تنگ کند و بر آنها تسلط یابند. در این حملات بالگردهای نیروی هوایی نیز به کمک آنها آمده‌اند.

کد خبر 254139
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز