همشهری آنلاین: اتحادیه اروپا در نشست مشترک پنجشنبه31 خرداد به اوپک قول داد در باره پیش بینی‌های مربوط به مصرف، داده‌های بیشتری در اختیار سازمان کشورهای صادر کننده نفت قرار دهد


به گزارش شانا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس از وین، هیات های نمایندگی دو طرف در این نشست همچنین موافقت کردند یک کارگاه در باره بخش پالایش نفت، شامل الزامات استفاده از سوخت های گیاهی، در اواخر سال جاری و یا اوایل سال آینده میلادی در بروکسل برگزار کنند.

در این نشست، هیات نمایندگی اتحادیه اروپا در مورد انتظار افزایش تقاضای فصلی نفت همزمان با گسیختگی احتمالی عرضه آن، مانند اعتصاب در نیجریه، که می تواند بازار نفت را طی ماه های آینده با محدودیت های بیشتری روبه رو کند، ابراز نگرانی کرد.

عبدالله سالم البدری، دبیر کل اوپک، چهارشنبه گفته بود که این سازمان در موقعیتی نیست که قیمت های نفت را کاهش دهد زیرا افزایش قیمت ها ناشی از مشکلات پالایشی است و نه محدودیت های عرضه.

با وجود این هر دو گروه بر اهمیت نظارت پیوسته بر تحولات بازار نفت و در صورت لزوم  اتخاذ اقدامات مناسب تاکید کردند.

آندریاس پیه بالگز، کمیسر انرژی اتحادیه اروپا که یکی از اعضای هیات نمایندگی این اتحادیه بود، در کنفرایس خبری پایان این نشست گفت که اتحادیه اروپا به طور روزافزون اطلاعات شفافی را در باره مدل های پیش بینی و الگوهای مصرف در سال های آینده با اوپک و سایرین در میان خواهد گذارد.

وی همچنین از اعضای اوپک خواست محدویت های مربوط به تولید نفت را لغو کنند.
داوجونز به نقل از کمیسر انرژی اتحادیه اروپا اعلام داشت: آنچه ما از اوپک می خواهیم این است که هیچ محدودیتی در زمینه تولید اعمال نکند.

پیه بالگز افزود: اوپک باید به کشورهای عضو اجازه دهد به منظور عرضه نفت به بازار تا آنجا که می توانند نفت تولید کنند.

اتحادیه اروپا و اوپک همچنین اعلام کردند که در باره پایداری سوخت های گیاهی، تاثیر احتمالی مبادلات گسترده سوخت های گیاهی و استفاده از آن برای اهداف انرژی گفت و گو کرده اند.

هر دو گروه گفتند که آنان از ترکیب متنوع انرژی از جمله استفاده از انرژی های تجدید پذیر استقبال می کنند.

هیات های نمایندگی دو طرف در باره کمبود نیروی کار ماهر در بخش  انرژی گفت و گو کردند و آن را دلیل جدی برای نگرانی توصیف کردند.

نشست بعدی اتحادیه اروپا و اوپک ژوئن سال ۲۰۰۸ در بروکسل برگزار خواهد شد.

مذاکرات روز پنج شنبه در حالی به پایان رسید که دو طرف لحن آشتی جویانه تری داشتند.

کد خبر 24843

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز