گروه اقتصادی: آندریاس پیبالگز کمیسیونر انرژی اتحادیه اروپا در جلسه پارلمان اروپا در استراسبورگ اعلام کرد:

تحریم‌های شورای امنیت شامل صنایع نفت و گاز ایران نمی‌شود و ابراز نگرانی آمریکا از قرارداد شرکت اتریشی او ام و به دلیل اختلاف سیاست‌های انرژی با اتحادیه اروپاست.
وی تاکید کرد: موضوع قرارداد اتریش با ایران نباید این تصور را ایجاد کند که در زمینه انرژی با آمریکا از بنیان‌های متفاوتی پیروی می‌کنیم. اتحادیه اروپا خوهان بازار آزاد و آزادی سرمایه‌گذاری و تنوع منابع انرژی است و آمریکا از اهداف حمایت می‌کند.
وی تاکید کرد: نگرانی دولت آمریکا از آنجا ناشی می‌شود که شرکت‌های نفتی آمریکایی از سرمایه‌گذاری در صنایع نفت و گاز ایران براساس قوانین وضع شده از سوی مجالس این کشورمنع شده‌اند.
وی همچنین تاکید کرد: ابراز نگرانی آمریکا از سرمایه‌گذاری او ام و نیست بلکه این است که آیا شرایط حاضر زمان مناسبی برای این اقدام نیست
پس از انتشار خبر توافق ایران و اتریش برای بررسی شرایط سرمایه‌گذاری در تولید گاز در پارس جنوبی و خرید گاز از ایران سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از این رویداد ابراز نگرانی کرده بود. پس از این واکنش وزیر خارجه اتریش از اقدام او ام و حمایت کرده و آن را در جهت سیاست اتحادیه اروپا برای تنوع بخشیدن به منابع انرژی دانسته بود.
کد خبر 20593

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز